معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

یقینا معلمین عزیز ما با درک جایگاه والا و ارزشمند خود همچون گذشته نسلی متعهد و متدین پرورش خواهند داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز گرامی داشت مقام معلم پیامی صادر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ – خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ- اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
 
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت قافله سالارمعلمان شهید، فیلسوف فرزانه شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده اند.
 
‌ بی تردید هر جا سخن از تعلیم و تعلم و اهمیت آن در کشف و بروز و پرورش استعدادهای نهفته بشری به میان می¬آید هر آینه نام معلم به عنوان هادی و عامل و نظم دهنده پروسه علم آموزی و عالم پروری و نقطه ثقل آموزش و پرورش پیش از هر کس و عامل دیگری خود نمایی می کند.
 
رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش تربیتی و اثرگذار معلمان در جامعه می فرمایند: معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد، باید شاخصهای ممتاز و برجسته را در دانش‌آموزمان زنده کنیم. در او مفاهیم جریان‌ساز و عمل‌ساز را تولید کنیم و به راه بیندازیم و زنده کنیم؛ ایمان؛ اندیشه‌ورزی، یاد بگیرد فکر کند؛ مشارکت اجتماعی. اگرچنانچه توانستید این مفاهیم جریان‌ساز را در ذهن دانش‌آموزتان رسوخ بدهید، خدمت بزرگی به آینده‌ی کشورتان کرده‌اید.
فلذا نقش معلم در جامعه از آن دسته نقش های مهم و تاثیرگذار در آینده یک جامعه است و یقینا معلمین عزیز ما با درک جایگاه والا و ارزشمند خود همچون گذشته نسلی  متعهد و  متدین پرورش خواهند داد و ایران عزیز آینده ای درخشان تر را تجربه خواهد نمود.  
 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری بر خود وظیفه می¬دانم فرا رسیدن روز معلم را به تمامی فرهیختگان، اساتید و معلمان تبریک گفته، توفیقات روز افزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمایم.
                                                                                                                                                     

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات