رئیس کمیته محرومیت‌زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان ‌تاکید کرد:

‌اجرای بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی در مناطق محروم استان/ ‌محرومیت زدایی، رویکرد اصلی کنگره ملی شهدای دارالعباده و دارالعلم یزد

رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، گفت: از ۴۰ برنامه شاخص کنگره شهدای استان ۱۰ برنامه ویژه محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمتر برخوردار، برنامه ریزی شده است.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زارع رشکوییه" در نشست خبری کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان که روز‌ سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه برگزار شد، ‌گفت: اجرای بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی در مناطق محروم، بهسازی و بازسازی چهار هزار مترمربع از منازل مسکونی در مناطق محروم و اهدای چهار هزار بسته معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا ازجمله اقدامات این کمیته در کنگره ملی شهدای استان است‌.
وی ادامه داد: تاسیس ۴۰ خانه هلال در روستاها، حمایت از ۴ هزار دانش آموز بی بضاعت، تهیه ۴۰ هزار بسته بهداشتی، اهدای ۴۰۰ جهیزیه، حمایت از چهار هزار یتیم و بازسازی بیش از چهار هزار متر مربع از مساجد و نمازخانه ها ها از دیگر اقدامات کمیته محرومیت زدایی است.
مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری افزود: برای اجرای طرح های عمرانی استان در حوزه محرومیت زدایی ویژه کنگره ملی چهار هزار شهید استان سعی شده طرح ها با ظرفیت های جدید و همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی انجام شود.
زارع رشکوییه تصریح کرد: برخی از طرح های کمیته محرومیت زدایی کنگره شهدا آغاز شده و تا اجلاسیه نهایی کنگره به پایان می رسد و برخی از آن ها نیز پس از برگزاری کنگره ادامه یافته و در سال های بعد با همکاری خیرین استان تامین اعتبار می شود.
وی ادامه داد: این طرح ها در محورهای بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل، برق و انرژی، طرح های هادی، فضای آموزشی، جهاد کشاورزی و دامداری، گاز رسانی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و گلزار شهدا اجرا می شود.
رییس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد با اشاره به اولین برنامه این کمیته در سال گذشته، ‌گفت: تیم خیریه بنیاد نوآوران سلامت به مدت ۸۰ روز در شهرستان خاتم مستقر شدند که سه هزار و ۴۹۶ ویزیت و ۱۴۵ عمل جراحی در زمینه چشم پزشکی انجام شد و دو هزار و ۷۷۶ نفر نیز در این مدت خدمات دندان پزشکی را به صورت رایگان دریافت کردند.
مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری با بیان اینکه به منظور خدمت رسانی در زمینه بهداشت و درمان، کار توسعه بیمارستان شهرستان خاتم در دستور کار کمیته محرمیت زدایی کنگره قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه این بیمارستان در بیش از سه هزار مترمربع با اضافه کردن اتاق عمل، اورژانس بیمارستانی، بخش مراقب های ویژه و بخش رادیولوژی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان انجام می شود.
وی افزود: ساخت اورژانس بین جاده ای در شهر خرانق به رباط پشت بادام و بهاباد به خاتم، ساخت اورژانس مرکزی در شهرستان خاتم، ساخت مرکز جامع سلامت احمد آباد در شهرستان بافق و ساخت ١٠ خانه بهداشت در مناطق محروم استان از دیگر برنامه های در دست اقدام کمیته محرومیت زدایی کنکره ملی شهدای استان است.
زارع رشکوییه اظهار کرد: آب رسانی به روستای آسفیچ بهاباد و ٧ روستای مزارع شور مهریز از جمله اقداماتی است که در زمینه آب رسانی و بازسازی شبکه آب و روستایی انجام می شود.
رییس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: با محوریت این کنگره گاز رسانی به چهار روستا در دهستان ارنان، برق رسانی به پنج روستا در شهرستان ابرکوه، ۱۲ روستا در شهرستان خاتم، سه روستا در شهرستان یزد، یک روستا در تفت و یک روستا در مهریز با اعتبار چهار ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
زارع رشکوییه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌ ۴۰ برنامه شاخص خدمت رسانی برای کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برنامه ریزی شده که ۱۰ برنامه آن مرتبط با کمیته محرومیت زدایی است.

★‌خبرنگار و عکس: مجید وفایی شاهی★ 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات