معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

‌افزایش بیش از ۱۵ درصدی اجاره‌بها در یزد ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، افزایش اجاره‌بها برای منازل مسکونی در شهر یزد، حداکثر ۱۵ درصد تعیین شده، این مصوبه همچنان پابرجاست و تا زمانیکه شرایط کرونا در کشور وجود دارد لازم الاجرا می‌باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: به این ترتیب افزایش اجاره بهای منازل مسکونی ‌در شهر یزد بیش از ۱۵ درصد، غیرقانونی است.
وی ادامه داد: درصورتیکه مالک یا موجر به بهانه های واهی از اجاره دادن منزل خودداری کرده و مستاجر را از خانه بیرون کند، از تاریخ تخلیه خانه، منزل مذکور مشمول قانون مالیات بر خانه های خالی موضوع ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم خواهد شد.
‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: مالیاتی که بر خانه های خالی بسته می شود، در سال اول از ۳ برابر مالیات مشخص شده، شروع شده و در سالهای بعد تا ۶ برابر، ۱۲ برابر و حتی ۱۸ برابر ادامه پیدا می کند.
‌صادقیان افزود: این قانون در راستای عرضه خانه و اجاره آن و کاهش نرخ اجاره بهاست، پس بهتر است مالکان، از خالی گذاشتن خانه های خود خودداری کنند و به جای پرداخت مالیات، نسبت ‌به اجاره دادن آنها اقدام کنند.
‌وی همچنین گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد ‌پیشگیری و مقابله با کرونا، بنگاه های مشاور املاک حق ندارند قرارداد اجاره با بیش از ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را منعقد کنند.‌
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود تاکید کرد: درصورتیکه خلاف این موضوع عمل شود، تخلف از مصوبات ستاد ملی کرونا محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

★‌مجید وفایی شاهی★ 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات