معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:

‌تولید محتوای غنی و تسهیل در حضور همه مردم در اردوها و برنامه های راهیان نور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور استان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از کارهای فرهنگی ماندگار در حوزه دفاع مقدس است، بر تولید محتوای غنی و تسهیل در حضور اقشار مختلف مردم و همه علاقه مندان در اردوها و برنامه های راهیان نور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز شنبه دوازدهم خردادماه نشست کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور استان به ریاست "‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با حضور "‌فخرالسادات خامسی هامانه" ‌مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این کمیته در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی(‌ع) ‌و رحلت حضرت امام خمینی(‌ره) ‌به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ‌اگر روزی دفاع مقدس برای ما یک مقطع زمانی بود امروز برای ما یک سرمایه اجتماعی و تاریخی است و به نوعی این سرمایه باید چاشنی همه برنامه ها در حوزه های اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی قرار گیرد.
طالبی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از کارهای فرهنگی ماندگار در حوزه دفاع مقدس است، بر تولید محتوای غنی و تسهیل در حضور اقشار مختلف مردم و همه علاقه مندان در اردوها و برنامه های راهیان نور تاکید کرد.
وی ادامه داد: برخی از برنامه ریزی ها و دادن تسهیلات در اردوهای راهیان نور به سمتی است که اقشار خاصی را تحت پوشش قرار می دهد و دراین میان جمعیت قابل توجهی از علاقه مندان فراموش می شوند که باید مکانیزمی طراحی شود و همه مردم بتوانند در این اردوها و برنامه ها حضور یابند.
طالبی افزود: اردوهای راهیان نور درس بزرگی برای همه نسلهاست که به تاسی از همه کسانیکه در راه دین و برای حفظ میهن از جان خود گذشتند، این روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در همه تاریخ جاری و ساری کنیم.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همه ما در برابر دفاع مقدس و حفط و نشر ارزشهای والای آن وظیفه داریم، ‌خاطرنشان کرد: ‌اگر امروز سپاه نقش اصلی را در این رویداد فرهنگی برعهده دارد همه دستگاه ها باید با این ‌‌متولی، نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند و خود را وامدار دفاع مقدس و ارزشهای آن بدانند.
وی سند ملی راهیان نور را سند بسیار خوبی دانست و گفت: ‌در این سند وظایف دستگاه ها و نهادها به صورت دقیق و کامل مشخص شده است که این سند را به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می کنیم تا با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در بحث برنامه های فرهنگی حداکثر همکاری را با ستاد راهیان نور استان داشته باشند.
طالبی در پایان سخنان خود همچنین خواستار برطرف شدن موانع برای آژانسهای مسافرتی شد که در رابطه با اعزام مسافر به شهرهای مذهبی و شهرهای هدف اردوهای راهیان نور تلاش می کنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات