معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد:

‌ضرورت هم افزایی و هم اندیشی دستگاه های استان برای رفع مشکلات محیط زیست و مواد آلاینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه استفاده از طرح آمایش سرزمین استان ضروری است، ‌بر هم افزایی و هم اندیشی دستگاه های استان برای رفع مشکلا‌ت زیست محیطی، مواد آلاینده و آب ‌تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" روز سه شنبه دوازدهم تیرماه در نشست مشترک کارگروه تخصصی «آمایش سرزمین، آمار و محیط زیست، توسعه پایدار و ستاد استانی» با تأکید بر لزوم استفاده از طرح آمایش سرزمین استان،‌گفت: یکی از برنامه های کلان تعریف شده در قالب آمایش سرزمین، طرح ترسیب کربن به منظور توسعه و اشتغال پایدار روستایی در ۲۱ بخش استان است.
وی یکی از چالش های استان را خسارت های ناشی از فعالیت های معدنی دانست و افزود:‌ اعتقاد داریم واگذاری معادن به شکل امروز قابل قبول نیست.
صادقیان تصریح کرد: باید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان میزان خسارت های معادن به محیط زیست و طبیعت را به صورت مکتوب اعلام کند تا درباره یک درصد سهم این بخش در جبران زیان ها تعیین تکلیف شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به آمارهای متفاوت از تعداد معادن آلاینده و خسارت زننده به محیط زیست استان، گفت: هدف ما در این معاونت داشتن ‌اطلاعات و آمار دقیق و شفاف و برنامه برای تمامی بخش هاست که نمونه آن در حوزه آب در حال اجراست.
وی با اشاره به تدوین برنامه های بلندمدت با تأمین اعتبار و تعریف پروژه در این بخش، ‌ادامه داد: بدون برنامه کار کردن در ‌حوزه های مختلف بدون شک سبب از بین رفتن بودجه‌های دولتی و غیردولتی می‌شود.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی‌های علمی و کارشناسی که در حوزه آب انجام گرفته است، به صورت هفتگی کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی با حضور مسئولان مرتبط استان برگزار می‌شود و مدیران استان نسبت به شرایط حاد کنونی ایده‌ها و نظرات خود را در رابطه با مدیریت تامین آب و مدیریت مصرف آب ارایه می‌کنند.
گفتنی است در این نشست "‌محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی یزد گزارشی از بیابان زدایی در استان و اقدامات انجام شده در این رابطه ارایه داد ‌و "‌محمدرضا کوچک زاده" ‌معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان نیز گزارشی از شناسایی محدوده کانونهای مولد گرد و غبار در استان و راهکارهای مدیریتی آن ارائه کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات