‍ بیان اقدامات، دستاوردها و خواسته های استان یزد برای مقابله با کرونا در ارتباط ویدیو کنفرانسی استاندار با رئیس جمهور

استاندار یزد در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، در ارتباطی ویدیو کنفرانسی به بیان اقدامات، دستاوردها و خواسته های استان در زمینه مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جلسه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی و به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه یزد یکی از استان های پیشتاز در کنترل و کاهش آمار بستری ها در پیک پنجم کرونا بود، گفت: در حال حاضر آمار بستری های کرونایی استان به حدود 450 نفر یعنی نصف آمار بستری های قله این پیک رسیده و از طرفی در آمار فوتی های کرونا نیز شرایط بسیار خوبی داریم که این مهم، مرهون تلاش های کادر بهداشت و درمان و زیرساخت‌های موجود در استان است.
وی مهاجرپذیری، گردشگرپذیری و صنعتی بودن استان را از جمله عوامل بالا بودن آمار تردد به یزد دانست و اظهارداشت: همین موارد موجب شد که یزد به عنوان یکی از اولین استان های کشور وارد پیک های اول و پنجم کرونا شود اما با مدیریت خوب شکل گرفته و همکاری همه دستگاه ها این شرایط، بسیار سریع و به خوبی کنترل شد.
استاندار یزد در ادامه به اقدامات و فعالیت های انجام شده در استان به دنبال وقوع بحران کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه های تولیدی ماسک در یزد به عنوان استان پیشتاز در این امر، جلب مشارکت خیرین و تجهیز کلیه بیمارستان های استان به دستگاه های اکسیژن ساز و سایر ملزومات با اعتبار 300 میلیارد تومان و اعطای وام قرض الحسنه به 13 هزار نفر از اصناف به پشتوانه سپرده گذاری های صنایع و معادن استان از جمله بزرگ ترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.
دکتر طالبی یکی از کارهای ویژه استان را ایجاد بیمارستان بحران عنوان و تصریح کرد: در این راستا بازسازی یکی از بیمارستان های قدیمی در دستور کار قرار گرفت و این بیمارستان به عنوان اولین بیمارستان بحران کشور با ۱۴۰ تخت، به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه به روند واکسیناسیون در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) و دستگاه های مختلف، 16 مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ظرفیت تزریق روزانه 30 هزار دز واکسن راه اندازی شده است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به وجود چهار طرح بیمارستانی با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در شهرستان های مهریز، اردکان، اشکذر و نیز بیمارستان بحران اشاره کرد و اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار پروژه های مذکور و بهره برداری از آن ها، قریب به 600 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان یزد اضافه می شود.
دکتر طالبی همچنین خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بدهی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) شد.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از بیماران استان، از استان های دیگر به یزد می آیند، افزود: درخواست ما این است که تخصیص اعتبارات نه براساس شاخص جمعیت، بلکه براساس میزان بستری ها صورت گیرد تا بتوانیم پاسخگوی بیمارستان ها و شبکه بهداشت و درمان استان باشیم.
استاندار یزد همچنین خواستار نگاه ویژه به شرایط اتباع بیگانه در استان شد و گفت: حدود ۱۵ درصد از جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که نیازهای خاصی را در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه در بحث کرونا دارند.
دکتر طالبی در پایان به سایه کرونا بر بخش گردشگری استان و کافی نبودن حمایت های انجام شده از این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای اقامتی و گردشگری با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند که امیدواریم با نگاه ویژه به بخش گردشگری، شاهد گشایش بهتری در این بخش باشیم.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات