معاون فرماندار اردکان در جلسه آموزشی منتخبان دوره پنجم شوراها

معاون فرماندار اردکان در جلسه آموزش قوانین مالی و آیین‌نامه داخلی شوراها، ضمن تبریک انتخاب و اعتماد مردم به منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای اردکان، از نگاه اخلاق‌مدارانه نامزدها در دوره رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی و پس از اعلام نتایج تقدیر کرد و گفت: انتخابات پرشکوه ۲۹ اردیبهشت برگ زرین دیگری در افتخارات نظام بود و مشارکت گسترده مردم نشان‌گر پویایی و آگاهی بیش از پیش جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مصطفی پوردهقان اردکان با یادآوری وظایف قانونی شوراها در حوزه‌های شهری، هدف از برگزاری جلسه را آموزش قوانین و یادآوری نکات فنی، مالی و آیین‌نامه‌های داخلی شوراها عنوان کرد و گفت: مصوبه‌های شوراها برای اجرایی‌شدن باید در هیئت تطبیق بررسی شود؛ لذا آگاهی از قوانین مربوطه، بازگشت مصوبه‌ها به شورا و مشکلات بعدی را کاهش می‌دهد.

پوردهقان اردکان با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های شوراهای پنجم را کاهش درآمدها در سال جدید دانست و افزود: بودجه‌های سال‌جاری که توسط شوراهای چهارم شهرها نوشته شده؛ بر اساس تصور قبلی از قانون است و اولویت اصلی شوراها، بررسی مجدد بودجه و بازنگری در آن با توجه به تغییر قوانین در این حوزه است.

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: شوراهای پنجم وظیفه دشوار و خطیری برای حل مشکل کاهش هزینه‌ها دارند و باید تلاش خود را بر یافتن منابع مالی جدید متمرکز کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط حاضر، در حال انجام مذاکرات و پی‌گیری‌هایی در سطح کلان برای اضافه‌کردن شاخص‌هایی به‌غیر از سرانه جمعیت برای وصولی بودجه شهرستان هستیم و امیدواریم این تلاش‌ها ثمربخش باشد.

پوردهقان اردکان در پایان از اعضای شوراها خواست همچون گذشته با به‌کارگیری عقلانیت و تدبیر و پرهیز از توجه به حاشیه‌ها، تمام تلاش خود را برای گسترش خدمات به مردم و توسعه شهری به‌کار گیرند.

گفتنی است جلسه آموزشی اعضای شوراها با محوریت قوانین مالی و آیین‌نامه داخلی با حضور منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای اردکان، احمدآباد و عقدا صبح دیروز در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.