فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه هماهنگی هفته ملی کودک که در دفتر فرماندار برگزار شد گفت: از طرح‌های خلاقانه و جدید در حوزه کودکان استقبال می‌کنیم.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با بیان این‌که باید به کودکان حق انتخاب بدهیم؛ افزود: با توجه به این‌که قشر جوان جامعه نبض حیات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه را در دست دارد؛ برنامه‌ریزی‌هایی از سوی دولت‌ها انجام شده؛ اما به‌نظر می‌رسد دو قشر کودک و سالمند کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی تربیت در پیشبرد اهداف جامعه، لزوم برنامه‌ریزی‌های تربیتی روی کودکان و جوانان بیش‌تر احساس می‌شود و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و تأثیرگذار برای کودکان و نوجوانان شخصیت آنان از کودکی به درستی شکل بگیرد.
 
 
فرماندار اردکان ادامه داد: باید دنیای کودک را به‌خوبی شناخت و اجازه داد کودک متناسب با سن خود دنیا را درک و از آن لذت ببرد.
 
 
مقیمی با تأکید بر این‌که باید جسارت ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید در حوزه کودک به‌وجود آید؛ از برنامه‌های کلیشه‌ای و تکراری در این حوزه انتقاد کرد و گفت: از طرح‌های خلاقانه و جدید در حوزه کودکان استقبال می‌کنیم.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان بر لزوم بازنگری در برنامه‌های این حوزه تأکید و تصریح کرد: متأسفانه با وجود دستگاه‌هایی که اعتبارات مناسبی برای پرداختن به حوزه کودکان دارند؛ اما فعالیت چشم‌گیر و شاخصی را در این حوزه شاهد نیستیم و این در حالی است که برای برخورداری از جامعه‌ای فرهیخته، فرهنگ‌سازی باید از سنین کودکی آغاز شود.