در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان مطرح شد:
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با موضوع «فضای مجازی» صبح چهارشنبه ۸ آذرماه ۹۶ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان حجت‌الاسلام والمسلمین شاکر در این نشست گفت: فضای مجازی در کنار کارکردهای مثبت و سازنده‌ای که دارد؛ آثار مخرب و زیان‌باری را نیز بر فضای عمومی جامعه و خانواده‌ها به جای گذاشته است که باید برای کاهش آن چاره‌اندیشی کرد.
 
امام جمعه اردکان با بیان این‌که جامعه به فضای نقد سازنده نیازمند است؛ انتقاد سازنده و آگاهانه را موجب تعالی و پیشرفت و جلوگیری از انحرافات احتمالی دانست و افزود: در عین حال عده‌ای اندک با بیان مطالبی نسنجیده و اثبات‌نشده موجب خدشه‌دارکردن وحدت بین مردم می‌شوند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با بیان مصداق‌هایی از این مطالب اظهار داشت: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه اعتماد عمومی به مسئولان و ارکان نظام را هدف قرار می‌دهند و باید در این‌گونه رفتارها تجدیدنظر صورت گیرد.
 
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: با گسترش فن‌آوری و در عصر کنونی، برخورد سلبی با فضای مجازی و محدودکردن آن ممکن و منطقی نیست و باید با بالابردن سطح سواد رسانه‌ای مردم و مسئولان و آموزش همگانی آسیب‌های ناشی از این فضا را کاهش داده و امکان تشخیص اخبار صحیح و ناصحیح را برای مردم فراهم آوریم.
 
فرماندار اردکان نیز گفت: مهم‌ترین تهدید فضای مجازی، عدم بهره‌گیری درست ما از آن است؛ چراکه فضای یکسانی در اختیار ما و تولیدکنندگان محتوای نادرست قرار دارد و باید با بهره‌برداری صحیح از آن، تهدیدات فرهنگی، اجتماعی و... را برطرف کنیم.
 
هادی مقیمی ضمن تأکید بر سخنان امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: تعیین سازوکار ساماندهی این فضا باید در دستورکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگرفته و کارگروه فضای مجازی شهرستان تشکیل شود.
 
نائب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان این‌که باید آموزش‌های لازم به گردانندگان فضای مجازی داده شود؛ بر لزوم همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌های دولت به -معنای عام- تأکید کرد و گفت: بودجه فرهنگی به تعداد زیادی از نهادها تعلق می‌گیرد؛ اما در حوزه فرهنگ‌سازی فضای مجازی انتظارات تنها از یک یا دو وزارتخانه است.
 
وی تصریح کرد: در مباحث مجرمانه که شامل توهین، هتک حرمت و شایعه‌پراکنی است نیاز به همکاری بیش‌تر دستگاه قضایی احساس می‌شود.
 
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.