هادی مقیمی:

ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان با موضوع هفته ازدواج به ریاست سرپرست فرمانداری اردکان تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرسان اردکان، هادی مقیمی در این جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دولتمردان، مردانگی، درست‌کاری و پرهیزکاری را به معنای واقعی کلمه نشان دادند و به الگوی مناسبی برای همه دولتمردان در جمهوری اسلامی بدل شدند.

 

وی با بیان این‌که همه دولت‌های پس از انقلاب تلاش کرده‌اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند؛ گفت: دولت‌ها باید با توجه به شرایط زمان خود مورد ارزیابی قرارگیرند.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان افزود: دولت فعلی در سخت‌ترین شرایط دولت را تحویل گرفت و با تدبیر و حماسه مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، در سیاست خارجی بسیار موفق عمل کرد و حاصل آن، تصویب برجام و گذر کشور از شرایط سخت تحریم بود.

 

وی تصریح کرد: نباید به برجام به عنوان حلال همه مشکلات نگاه کرد؛ بلکه تصویب برجام یک فصل مهم در تاریخ پرافتخار کشور ما رقم زد و نشان داد مدیریت با شعارهایی که کشور را به مخاطره می‌اندازد امکان‌پذیر نیست و باید با عقل‌مندی و بهره‌گیری از خرد، کشور را از بحران نجات داد.

 

هادی مقیمی تصریح کرد: مخالفان دولت باید با رعایت انصاف و مروت و با توجه به شرایط موجود، مقایسه اعتبارات و درآمدهای نفتی و... به ارزیابی عملکرد دولت بپردازند؛ اما متأسفانه عده‌ای علی‌رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت و کمک به پیشرفت کشور، همچنان ناجوانمردانه دستاوردهای عظیم دولت را نادیده می‌انگارند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان سپس با یادآوری هفته ازدواج تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت بنیان‌های اساسی جامعه نظیر اخلاق اسلامی باید مورد توجه همه متولیان فرهنگ و دین باشد و با شناسایی نیازهای امروز جامعه و نسل جوان، به پرسش‌های آنان در تمامی زمینه‌ها پاسخ داد.

 

سرپرست فرمانداری اردکان ادامه داد: روحانیت، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین‌کننده و اثرگذار در این خصوص دارند و باید فاصله بین نخبگان جامعه و توده مردم برطرف شود.

 

وی اظهار داشت: مساجد و منابر همچنان مهم‌ترین تریبون‌های جامعه‌اند و باید از طریق این رسانه‌ها، مشکلات نسل جوان و راهکارهای رفع آن‌ها به‌صورت تخصصی تبیین و عملیاتی شود.

 

در ادامه این جلسه، موتاب رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان با بیان این‌که متوسط سن ازدواج مردان در اردکان ۲۶.۵ و در زنان، ۲۱.۳ است؛ روند ازدواج در ده‌سال اخیر شهرستان اردکان را نزولی توصیف کرد و گفت: در سال گذشته ۶۶۸ مورد ازدواج و ۵۵ مورد طلاق ثبت شده است.

 

وی افزود: نرخ ازدواج در شهرستان اردکان ۹.۵ و این عدد در استان و کشور به‌ترتیب ۹.۸ و ۱۰.۱ است.

 

وی همچنین در تشریح نرخ طلاق در شهرستان اردکان گفت: این نرخ در اردکان از نرخ استان و کشور پایین‌تر است و این عدد در اردکان، ۰.۷، در استان ۱.۲ و در کشور، ۲ است.

 

در ادامه این نشست، جمعی از کارشناسان حوزه جوانان و ازدواج به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.