هادی مقیمی فرماندار اردکان:
هادی مقیمی در مراسم معارفه خود به عنوان فرماندار اردکان در سخنانی گفت: امیدوارم بتوانم در حفظ و پاسداری از ارزش‌های والای اسلامی و با حفظ امانتداری، کارگزاری صادق برای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید باشم و با همکاری همه تلاش‌گران، بتوانیم اهداف بلندی را برای پویایی و نشاط اردکان بزرگ در همه عرصه‌ها تعریف و اجرا نماییم.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن کامل سخنان فرماندار اردکان بدین شرح است:
 
ای دو جهان از قلمت یک رقم
بی رقمت لوح دو عالم عدم
در کف من مشعل توفیق نه
ره به نهان خانه تحقیق ده
 
شهرستان اردکان با پیشینه‌ای ارزشمند در وسعت تاریخ، آشنای اهل سیاحت، سیاست، فرهنگ، هنر، شعر، ادب، علم و صنعت است، شهری است که در اعماق تاریخ، نامش با معلمان اخلاق عجین گشته و مردمانش به نیکی در حلقه دین‌داری، میهن‌پرستی و عشق ارزش‌های والایی را در درون خود حفظ و در جامعه متجلی ساخته‌اند. صاحب جامع مفیدی در قرن یازدهم می‌نویسد اردکان به خاطر داشتن دانشمندان و علما به یونان کوچک اشتهار دارد و به همین دلیل آثار فرهنگی ارزشمندی در این شهر وجود داشته و دارد و همین امر باعث جدایی‌ناپذیری فرهنگ غنی و تمدن ماندگار در تمام عرصه‌های این شهرستان شده است.
 
فضای اردکان فضای دیانت و علم و ادب بوده و هست و اخلاق، نجابت، پشتکار، سخت‌کوشی، همکاری، پای‌بندی به ارزش‌های مذهبی و نیک‌اندیشی از گنجینه‌های فرهنگی این دیار است. روحیه قناعت‌پیشگی و نگاه قوی اقتصادی نیز با شرایط اقلیمی خاص منطقه و کویر گرم و خشک این خطه‌ی پرگُهر پیوند دارد.
 
در کتاب یزدنامه از اردکان به محل توطن علما و حکما در قدیم‌الایام یاد شده که به یونان کوچک اشتهار داشته است و نتیجه این فرهنگ اجتماع محور در طول قرن‌ها تربیت ذخائر انسانی در زمینه‌های دین، علم و ادب است. اردکان در طول تاریخ شناخته شده خود شهر شخصیت‌ها و بزرگانی است که از جنبه‌های مختلف خدمتگزار و افتخارآفرین برای شهر و میهن خود بوده‌اند. از میان شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور در دوران معاصر می‌توان از افراد بزرگی مانند آیت‌الله فاضل اردکانی، آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، استاد آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله ملامحمد حائری، آیت‌الله شیخ محمود فرساد، آیت‌‌الله محقق داماد، آیت‌الله بهجتی (شفق)، حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، بزرگ‌مرد گفت‌وگوی تمدن‌ها و رئیس‌جمهور اسبق و دکتر رضا داوری، دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم و... نام برد.
 
امروز مفتخرم که به لطف خداوند متعال در شهر معلم اخلاق، شهر تمدن و پیشرفت توفیق خدمتگزاری به مردم عزیز شهرستان اردکان به خصوص خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اقشار نیازمند توجه را به عنوان ثروتی ارشمند به دست آورده‌ام و امیدوارم در حفظ و پاسداری از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی امانتداری امین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام و رهبر معظم انقلاب و کارگزاری صادق برای دولت تدبیر و امید در کنار مردم باشم.
 
از خداوند توانا می‌خواهم و تلاش می‌کنم با همراهی مردم، مدیران، تلاشگران، نخبگان، علمای دینی و سرمایه‌های بزرگ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بتوانیم اهدافی بلند را برای شهرستان اردکان ترسیم و برای پویایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خواستن را با جرقه توانستن شعله ور نمائیم تا در مسیری روشن آینده‌ای خوب را با همراهان اجتماعی خود تجربه کنیم.
 
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار