سرپرست فرمانداری اردکان در بازدید از بافت تاریخی
سرپرست فرمانداری اردکان در بازدید از بافت تاریخی و پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان اردکان گفت: آجرها و خشت‌های بافت تاریخی، برگ‌های شناسنامه و هویت این سرزمین است.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی افزود: سرمایه‌های میراث فرهنگی، افراد دلسوز، پیگیر و علاقه‌مند هستند و خوشبختانه شهرستان اردکان از این حیث در جایگاه مناسبی قرار دارد و دغدغه‌های مطرح‌شده و پیگیری‌های مداوم فعالان در این عرصه، حکایت از آینده‌ای روشن برای میراث فرهنگی شهرستان دارد.
 
 
سرپرست فرمانداری اردکان با بیان این‌که باید افکار عمومی را نسبت به اهمیت بافت تاریخی و میراث فرهنگی آگاه و حساس کرد؛ افزود: مراکز آموزشی و پژوهشی میراث فرهنگی در این زمینه نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.
 
 
وی از سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردش‌گری به‌عنوان یک صنعت پاک و درآمد پایدار یاد کرد و گفت: متأسفانه گردش‌گری در اردکان هنوز به‌عنوان یک «صنعت» شناخته نشده و ظرفیت‌ها به دلایل مختلف به فعلیت درنیامده‌اند.
 
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، ورود گردش‌گران را باعث رونق اقتصادی و تنوع فرهنگی دانست و افزود: در بازاریابی محصولات صنایع دستی، علاوه بر حمایت، فرهنگ‌سازی و پیش‌گامی مسئولان و ادارات نیز جزء وظایف و انتظارات است.
 
 
هادی مقیمی در ادامه از بافت تاریخی اردکان، پایگاه پژوهشی بافت تاریخی اردکان، بازارچه و کارگاه‌های صنایع دستی و هتل‌های درحال‌ساخت این شهرستان بازدید کرد.