به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه یزد در اردکان، در دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهر سالم که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان و انجمن هنرهای نمایشی این شهر و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان برگزار شد، نمایش‌های پند سیاه، دست فروش، من عوارض نمی‌دهم، دست‌های کوچک، فرار- قرار، خزان، شهر مردگان و یک دقیقه پاکی به مدت 11 روز در چهار منطقه از پارک‌ها و میادین شهر اردکان به اجرا در آمد.

"علي زمانيان" ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان و دبیر برگزاری این جشنواره در آیین اختتامیه دومین اين جشنواره كه در تالار هنر مجتمع فرهنگی هنری مرحوم آیت الله خاتمی (ره) اردکان برگزار شد، با اعلام این که در اين يازده روز قريب 30 تئاتر خیابانی با هشت عنوان در شهر به اجرا درآمد، گفت: تعداد 10 اثر نمایشی از هنرجویان انجمن هنرهای نمایشی اردکان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که درنهایت هیات داوران، هشت اثر برتر را برای نمایش عمومی انتخاب کردند .

وي افزود: خوشبختانه برگزاری این جشنواره با استقبال خوب شهروندان اردکانی در پارک های سطح شهر مواجه شد.

زمانیان، هدف از برگزاری این جشنواره را آگاهی بخشی بیشتر شهروندان در زمینه‌های مختلف شهروندی و انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری به صورت غیر رقابتی، آموزش فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و بررسی معظلات اجتماعی برشمرد.

به گفته اين مسئول، این جشنواره با حمایت شهردار، کمیسیون فرهنگی و شورای اسلامی شهراردکان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

"جواد کمال آبادی" عضو هیات داوران جشنواره تئاتر خیابانی اردکان در خصوص اعلام آراء جشنواره، گفت: در بخش کارگردانی، هیات داوران با توجه به حضور تنها زن کارگردان حاضر در این جشنواره و اهمیت بخشی به نقش بانوان در عرصه تئاتر جایزه ویژه خود را به "افسانه زمانیان" به خاطر کارگردانی نمایش "پند سیاه" اهدا کرد.

وي گفت: "نمایش خزان" به کارگردانی "محمد حسین فتوحی" و "شهر مردگان" به کارگردانی "حمیدرضا هاتفی" به عنوان رتبه های دوم و سوم کارگردانی این جشنواره معرفی شدند.

كمال آبادي، هیچ یک از نمایش‌های حاضر در این جشنواره را به زعم داوران حائز ویژگی لازم برای دریافت جایزه اول کارگرانی ندانست.

وي اظهار كرد: هیات داوران این جشنواره در بخش بازیگری به ترتیب "حمیدرضا هاتفی" در نمایش "شهر مردگان"، "سیدمهدی طبایی" در نمایش "خزان" را بعنوان نفرات اول و دوم معرفی و "یوسف بهجتی" در نمایش" شهر مردگان"، "محمدعلی نصری" در نمایش "فرار-قرار" را به عنوان سوم مشترک معرفی کردند.

وی افزود: هیات داوران با توجه به نقش آفرینی متفاوت "شاپور زمانیان" بازیگر نمایش "پندسیاه" و همچنین از بازی بازیگر نوجوان "عرشیا قاضی" بازیگر نمایش "دست های کوچک"، تقدیر به عمل آورد.

اين عضو هیات داوران جشنواره تئاتر خیابانی اردکان با اشاره به این که نمایشنامه به عنوان رکن اصلی اجرای تئاتر خیابانی حائز اهمیت است، گفت: هیات داوران هیچ یک از متون نمایشی حاضر در جشنواره را حائز شرایط دریافت جایزه ندانست.

كمال آبادي خاطرنشان کرد: البته در راستای حمایت از نویسندگان بومی و تشویق برای آموزش بیشتر از "حسین مروتی" نویسنده نمایش "شهر مردگان" تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر اردکان و جمعی از مسئولان استانی در حوزه هنر برگزار شد، با اهدای تندیس جشنواره به گروه‌های شرکت‌کننده و لوح تقدیر به اعضای ستاد برگزاری، از آنها نيز تجلیل و تقدیر شد.