نشست فرماندار اردکان با احزاب، سمن‌ها و انجمن‌های دانشجویی
فرماندار اردکان در نشست هم‌اندیشی با تشکّل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد مجوّزدار شهرستان اردکان، نگاه دولت به تشکّل‌ها را به عنوان 'بازوی مشورتی و اجرایی' دانست و بر تقویت روحیّه فعّالیّت گروهی در اردکان تأکید کرد.
‌‌‌‌
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان 'بهروز شهابی‌زاد' با اشاره به طرح بازآفرینی شهری مبتنی بر فعّالیّت تشکل‌های مردم‌نهاد و به‌صورت محلّه‌محور، گفت: اجرای طرح مذکور به این شیوه محقّق نشد و تجارب این‌چنینی باید آسیب‌شناسی شود.
‌‌‌
فرماندار اردکان، تحزّب را به‌دلیل مطالبه‌گری از دولت مفید دانست و افزود: کشورهایی مانند ایران که به‌دنبال حکومت مردم بر مردم هستند؛ باید روی موضوع تقویت احزاب بیش‌تر کار کنند.
‌‌
‌‌‌‌‌‌‌‌رئیس هیئت نظارت بر انجمن‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان ادامه داد: یکی از مشکلات در فعّالیّت‌های گروهی، طرح موضوع و مشکل بدون ارائه راه‌حل است؛ درحالی‌که انتظار از تشکّل‌ها و نمایندگی‌های احزاب در شهرستان، بررسی مشکلات و ارائه راهکارها با درنظرگرفتن معیارهای قانونی است. 
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
شهابی‌زاد تصریح کرد: ۳۱ تشکّل دارای مجوّز از فرمانداری هستند؛ امّا کم‌تر دیده می‌شود که با توجّه به صنعتی‌شدن اردکان، موضوعی تخصّصی و علمی در این زمینه کار شده باشد.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به مباحث مطرح‌شده، انتقال مداوم مطالبات از سوی نماینده تشکّل‌ها را خواستار شد و گفت: درخواست‌ها از طریق جلسات داخلی تشکل‌ها جمع‌بندی و به فرمانداری منتقل شود.
‌‌‌‌‌
رقیّه کرمانیان ادامه داد: یکی از مباحثی که تشکّل‌های مردم‌نهاد را از سایر نهادها متمایز می‌کند؛ مسائل مالی است و کسب درآمد منافاتی با کار داوطلبانه و مردم‌نهاد ندارد؛ لذا اگر نیازی به تأمین نیازهای رفاهی اعضای این انجمن‌های مردم‌نهاد وجود دارد؛ خود تشکّل‌ها می‌توانند در این زمینه ورود کنند.
‌‌‌‌‌‌
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان تشکّل‌ها، انجمن‌های مردم‌نهاد و احزاب مجوّزدار شهرستان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند. برگزاری کارگاه آموزشی 'حقوق‌بشر از نگاه اسلام' با حضور استاد دانشگاه اردکان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.