فرماندار اردکان یادآور شد

همزمان با هفته ملی مهارت و کارآفرینی، فرماندار اردکان با همراهی امام جمعه و رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در مراسمی ضمن بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اردکان، در جریان فعالیت‌های این مرکز آموزشی قرار گرفتند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) با تبریک هفته ملی مهارت گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حلقه مفقوده حوزه صنعت و اشتغال به شمار می‌رود، چراکه هرگاه به آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه صنعت و اشتغال توجه گردید، دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشته است.

 

فرماندار اردکان نام گذاری یکی از روزهای هفته ملی مهارت به «روز ملی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی» را به دلیل اهمیت این حوزه دانست و افزود: اگر بتوانیم کارها را با مهارت و تخصص بییشتر اجرایی کنیم از اتلاف وقت و سرمایه‌های ملی جلوگیری و به بهبود وضعیت اقتصاد و افزایش سرمایه ملی کشور کمک خواهد شد.

 

وی توجه به مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌هایی چون مشاغل خانگی و برخی مشاغل خرد را از دیگر نکات ارزشمند این سازمان دانست و تصریح کرد: شاغلان در واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی که با آموزش صحیح فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند از نظر کاهش ضایعات و افزایش درآمد در مجموعه‌های خود بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند.

 

فرماندار اردکان در پایان افزود: توجه به بخش تأسیسات و زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای کشور در زمان دولت اصلاحات بسیار چشمگیر بود. وی بیان داشت: باید در موقعیت کنونی نیز با توجه ویژه به ارزش‌های این نهاد مهم نسبت به ساخت و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام کرد.

 

امام جمعه اردکان نیز تلاش برای کسب اطلاعات در هر رشته‌های مختلف را ارزشمند خواند و اظهار داشت: در زمان کنونی ترویج تحصیل در رشته‌های مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار است، ولی متأسفانه تا زمانی که فرهنگ تلاش و کار و اهمیت حرفه و فن مورد توجه قرار نگیرد کسی برای آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای ترغیب نخواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «سید اسماعیل شاکر» افزود: باید تلاش کرد تا زمینه‌های استقبال جوانان از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای را با فرهنگ سازی فراهم نمود، چرا که اگر همه لوازم و امکانات موجود باشد ولی فرهنگ یک امر ایجاد نشود کسی از آن استقبال نخواهد کرد.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اردکان هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت یکساله این مرکز، با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در مرکز اردکان وجود دارد افزود: با توجه به امکانات و کارگاه‌های آموزشی موجود، زمینه آموزش ۴۴۴ نفر مرد، طی ۳۰ دوره آموزشی و نیز ۴۸۴ نفر زن، طی ۲۵ دوره آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان اردکان فراهم شده است.