معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردکان:

معاون فرماندار اردکان در همایش احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: امروز کشور با مشکلات و معضلات بزرگی مواجه است که باید با هم‌دلی و تدبیر بیش‌تر آن‌ها را از میان برداریم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، علیرضا جدیدی اردکانی افزود: تحریم‌های ظالمانه امریکا از یک‌سو و سوء مدیریت‌های داخلی در برخی عرصه‌ها بسیاری از فعالیت‌ها را در داخل کشور تحت تأثیر قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: معضل مهمی که به‌واسطه عوامل طبیعی و نیز عدم دوراندیشی و آینده‌نگری بسیاری از نقاط کشور به‌ویژه استان یزد را مورد تهدید قرار داده، کم‌آبی شدید است.

 

معاون فرماندار اردکان بیان داشت: بدون قضاوت در مورد علل کم‌آبی و اتهام‌زدن به صنعت، کشاورزی، مردم و... با توجه به میزان و وضعیت فعلی بارش‌ها، چندان امیدی به بهبود ذخیره سفره‌های آبی وجود ندارد.

 

جدیدی اردکانی، راهکارهای فعلی برای جبران کم‌آبی در استان را طرح‌های انتقال آب و مدیریت منابع موجود دانست و گفت: علاوه بر کنترل برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی، باید جلوی آلودگی فعلی را گرفت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردکان بیان داشت: اجرای طرح فاضلاب شهری که به‌عنوان اولین طرح بیع متقابل کشور در حوزه آب انجام شد، در راستای بازگردانی آب و استفاده در صنعت و نیز جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: مسئله اتصال انشعاب فاضلاب شهر اردکان نیازمند عزم جدی مسئولان و همراهی بیش‌تر مردم است.

 

جدیدی اردکانی با اشاره به برخی آمارهای موجود در مصرف آب شهرستان، اظهار داشت: اصلاح بخش‌هایی مانند مصارف آب در صنایع کنجدی، ابداع روش‌های تولید روغن بدون مصرف آب یا پوست‌کنی کنجد بدون استفاده از آب کمک زیادی به کاهش هدر رفت آب خواهد کرد.