فرماندار اردکان در کارگروه اشتغال شهرستان مطرح کرد
فرماندار اردکان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان که به منظور بررسی و تصویب طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و فراگیر برگزار شد؛ بر لزوم همکاری بیش‌تر و جدی‌تر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تأکید کرد و افزود: در این رابطه هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با بیان این‌که در این کارگروه، طرح‌هایی با مجموع بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان برای تصویب به کارگروه استان ارسال شده؛ گفت: از این میزان ۹۴ طرح با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان تصویب و برای پرداخت به بانک‌ها ارجاع شده است.
 
وی عمده‌ترین مشکل در تصویب طرح‌ها را مشکلات در حوزه طرح توجیهی و نقص مدارک موردنیاز اعلام کرد و از متقاضیان خواست طرح‌های خود را تا رسیدن به نتیجه دنبال و در صورت وجود مشکل، مراتب را به این کارگروه اعلام نمایند.
 
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان افزود: در هفته جاری ۳۰ طرح دیگر با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان در کمیته فنی استان بررسی و احتمالاً تصویب می‌شود.
 
فرماندار اردکان طرح‌های مصوب اشتغال‌زای شهرستان اردکان تاکنون را شامل جهاد کشاورزی به میزان ۷.۶ میلیارد تومان، صنعت و معدن با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان و حوزه گردشگری با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومان اعلام نمود و بیان داشت: تاکنون به ۹ طرح بیش از ۱.۸ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.
 
وی زمان‌برشدن پرداخت تسهیلات در بانک‌ها را غیرمنطقی دانست و گفت: در شرایط فعلی که اشتغال و کار یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است؛ نباید طرح مناسب دولت برای ایجاد شغل در بروکراسی اداری و بانکی معطل بماند.
 
مقیمی در پایان خبر داد: موانع پرداخت تسهیلات به بیش از ۷۰ طرح در حوزه جهاد کشاورزی برطرف و به‌زودی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل آغاز می‌شود.