برگزاری پویش سبک زندگی و تغذیه سالم در شهرستان اردکان

نشست شورای سلامت اردکان با سه محور و در راستای سبک زندگی و تغذیه سالم برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، نشست شورای سلامت شهرستان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضا شورا  با دستور جلسه ارائه گزارش و راهکارها در خصوص کنترل و کاهش بیماری تب مالت، تببین پوشش ملی تغذیه سالم با هدف مصرف لبنیات و ارائه گزارش در خصوص پایش هوای پاک در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با اشاره به سه محور اصلی در شورای سلامت اردکان گفت: اولین موضوع بحث پیشگیری از تب مالت بود که بر اساس پویش کشوری که انجام شده ما هم تصمیم گرفتیم که در زمینه پیشگیری و واکسیناسیون دام‌ها و خون گیری از آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: موضوع دوم پویش تغذیه سالم بود. بعد از اینکه پویش غربالگری دیابت و فشار خون در شهرستان انجام شد با توجه به نتایجی که به دست آمده بود، نیاز بود برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری‌های دیابتی و قلبی و عروقی، پویش تغذیه سالم و سبک زندگی سالم هم انجام شود که انشالله با همکاری شهروندان و همکاری بین بخشی که ادارات انجام می‌دهند، این مهم را محقق کنیم. 

وی در پایان با اشاره به مسئله آلودگی هوا در شهرستان اضافه کرد: یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بحث آلودگی هوا بود. بر اساس مصوبات قبل جلسه شورای سلامت درخواست پایش آلودگی را در صنایع و معادن شهرستان داشتیم که دوستان ما از محیط زیست گزارشی را از اقداماتی که انجام داده بودند، مطرح کردند که انشالله با پیگیری بیشتر بتوانیم این درخواست مردمی را پاسخگو باشیم.