فرماندار اردکان در گفت‌وگویی به مناسبت روز تشکل‌ها:
فرماندار اردکان گفت: در شهرستان اردکان بیش از ۲۷ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد که بیان‌گر رقم بالای مشارکت اجتماعی است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی بیان داشت: باور دولت تدبیر و امید، تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و کمک در راستای تسهیل امور آن‌ها برای مشارکت در برنامه‌های مختلف است؛ لذا در اردکان تلاش کرده‌ایم فرایند ثبت و یا تمدید مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد با نهایت سرعت انجام گیرد و تعامل و همکاری خوبی در جهت اجرای برنامه‌های تشکل‌ها وجود داشته باشد.
 
وی با بیان این‌که تمامی تشکل‌های موجود در اردکان به‌طور کامل در سیستم اطلاع‌رسانی وزارت کشور ثبت‌شده‌اند؛ افزود: بالغ‌بر ۸ سازمان مردم‌نهاد دیگر در حال طی کردن مراحل ثبت هستند که این رقم قابل‌توجه است.
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: ۲۷ سازمان مردم‌نهاد در اردکان وجود دارد که بالغ‌بر نصف این تعداد به‌صورت فعال در حال انجام برنامه‌های خاص خود هستند و در صورت اضافه شدن ۸ سمن یادشده به این تعداد، رقم بالای مشارکت اجتماعی را در شهرستان اردکان آشکار خواهد شد.
 
فرماندار و رئیس هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان ادامه داد: از این تعداد میزان ۵۶٪ در حوزه امور اجتماعی، ۲۲٪ در حوزه امور فرهنگی و علمی، ۱۵٪ در حوزه امور زیرساختی توسعه و عمران و آبادانی و ۷٪ در حوزه امور بهداشت و سلامت در حال فعالیت هستند.
 
مقیمی اظهار داشت: شهرستان اردکان ازنظر سطح مشارکت اجتماعی و میزان سازمان‌های مردم‌نهاد بعد از شهر یزد در جایگاه دوم استان قرار دارد.
 
رئیس هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان همچنین از اعطای موافقت‌نامه تأسیس دفتر حزب جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و کانون تربیت اسلامی در سال جاری خبر داد.