به مناسبت هجدهم تیر روز ادبیات کودک و نوجوان فرماندار اردکان در پیامی ضمن گرامیداشت این روز، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی نهادهای فعال در این زمینه، شکوفایی و پویایی نسل کودک و نوجوان بیش از پیش رقم بخورد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان متن پیام بدین شرح است:
 
بسمه تعالی
 
شرایط موجود در عصر امروز فرصت‌های کودکی را کمرنگ‌تر ساخته است و رشد خلاقانه دوره کودکی از عوامل مهمی است که  در این فضا باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد و در چنین حالتی اهمیت ادبیات کودک و نوجوان، همچون عاملی برای رشد فرهنگ و استقلال، در شخصیت کودکان آشکارتر می‌شود.
 
ادبیات کودکان و نوجوانان و آثار منتشرشده در این فضا نیازهای عاطفی، اجتماعی، مذهبی نیاز به دانستن و حس کنجکاوی، ارتباط با طبیعت، شناخت استعدادها و توانمندی‌ها را با بیانی شیوا و جذاب بیان می‌کند.
 
ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد مهدی آذر یزدی نویسنده سرشناس آثار کودکان و نوجوان، روز ملی «ادبیات کودک و نوجوان» را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک گفته و موفقیت‌های روزافزون و تولید آثار فاخر در این زمینه را از خداوند منان مسئلت دارم.
 
امید است با برنامه‌ریزی مؤثر و توجه ویژه به ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان اردکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادهای فعال در این زمینه مسیر شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر را برای کودکان و نوجوان این شهرستان بر مبنای آگاهی و پویایی رقم بزنند.
 
امید که آثار غنی و بدیع استاد مهدی آذر یزدی که به حق از نمونه‌های فاخر ادبیات کودک و نوجوان در کشور است الگویی برای سایر نویسندگان قرار گرفته تا  نمونه‌هایی دیگر با جذابیت و ارزشمندی بالا در مسیر غنای فرهنگی جامعه خلق شود.
 
هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان