به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار فرماندار اردکان در پیامی این روز را به جامعه خبرنگاران شهرستان اردکان تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن این پیام بدین شرح است:

 

ن والقلم و ما یسطرون

۱۷ مرداد سالروز عروج شهید صارمی، روز خطیر پاسداشت اندیشه و قلم و آگاهی است که در تقویم ما به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

 

خبرنگاران؛ تلاشگران عرصه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی هستتد که وظیفه مهم و اساسی شفاف‌سازی و تاباندن نور آگاهی بر زوایای ناپیدا و نهان، رهانیدن افکار از جهل و تاریکی و در یک کلام، سوق‌دادن جامعه به سوی تعالی و کمال را بر عهده دارند.

 

در عصر حاضر با ظهور وسایل ارتباطی و گسترش شبکه‌های اجتماعی ابعاد خبررسانی و روشن‌گری بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و تبادل اخبار و اطلاعات در کسری از زمان اتفاق می‌افتد. این فضا علاوه بر مزیت‌های بی‌شمار و کم‌نظیر خود، فضایی را نیز برای سوءاستفاده‌های احتمالی فراهم آورده است و هوشیاری دوچندان عموم مردم را در مواجهه با مسائل گوناگون و تشخیص درستی یا نادرستی اخبار می‌طلبد.

 

در شرایطی که میهن عزیزمان بیش از هر زمانی به حفظ ثبات نیاز دارد؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند با انتشار اخبار امیدبخش و صحیح، در بازگشت تعادل و آرامش به جامعه نقش‌آفرین شوند.

 

این‌جانب ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران، اصحاب رسانه، قلم و مطبوعات شهرستان اردکان، این روز بزرگ را به آنان تبریک عرض نموده و امیدوارم با بهره‌گیری از دانش روز خبرنگاری و کسب تجربه، در اجرای سه اصل مهم سرعت، صحت و دقت در خبررسانی موفق باشند.

 

هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان