فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان:
فرماندار اردکان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: ساخت و احداث المان کتاب برای مبلمان شهری و زیبایی آن مفید است؛ اما برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید اقدامات عملی مؤثرتری صورت گیرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی اظهار داشت: درحالی‌که آمارها بیان‌گر سطح پایین مطالعه در قشر فرهیخته و مسئولان است؛ نمی‌توان انتظار کتابخوانی و انس با کتاب در بین اقشار دیگر جامعه داشت.
 
وی بیان داشت: متأسفانه مباحث فرهنگی از اولویت خانواده‌ها خارج شده و رواج گسترده فست‌فودها در شهرها بیان‌گر این است که مطالعه و کتاب جزو دغدغه‌های جامعه نیست و با این وضعیت نمی‌توان از توسعه همه‌جانبه در اجتماع سخن گفت.
 
فرماندار اردکان یکی از اثرات مهم مطالعه و کتاب‌خوانی را بسط و گسترش اخلاق در جامعه دانست و با ابراز تأسف از بداخلاقی‌های فضای مجازی و حقیقی گفت: به دلایل گوناگون، برخی از سخنان مسئولان به‌صورت تقطیع‌شده در دسترس دیگران قرار گرفته و براساس آن اظهارنظر می‌شود.
 
مقیمی با ذکر نمونه‌هایی از این رفتار افزود: در یکی از نشست‌های مرتبط با کتاب‌خوانی، از «لزوم تناسب لباس فرم کتابداران با مراجعان که عموماً از جوانان و نوجوانان هستند» سخنانی مطرح شده؛ اما برخی رسانه‌ها با شیطنت و بی‌تقوایی این مسئله را به گونه‌ای دیگر نقل کرده‌اند.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان اظهار داشت: اردکان موطن علمای بزرگی بوده است که باید برای ترویج فرهنگ علم‌آموزی و اخلاق‌مداری، در نام‌گذاری معابر شهری و به‌ویژه کتابخانه‌ها از نام آن‌ها استفاده شود.
 
فرماندار اردکان پیشنهاد داد در فضاهای عمومی پررفت‌وآمد مانند پارک‌ها مکان‌هایی برای کتاب‌خوانی طراحی شود و در ساعات مقرر، کتابخوان‌های حرفه‌ای برای مردم کتاب بخوانند.