ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشکذر تشکیل جلسه داد/ فرماندار اشکذر: تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس نیازسنجی اجتماعی عملیاتی شود

هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ظرفیتی مهم برای کاهش مشکلات اجتماعی توصیف و اظهار کرد: تحقق این فریضه باید در چاچوب قوانین و ضوابط و بر اساس نیازسنجی اجتماعی عملیاتی شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشکذر با حضور امام جمعه اشکذر، فرماندار و جمعی دیگر از اعضا و مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه تشکیل جلسه داد.

حجة‌الاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر در این نشست ضمن بیان برخی از مصادیق عملیاتی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و خواستار راهبری ستاد شهرستان جهت هماهنگی و وحدت رویه کامل با ستاد استان شد.

فرماندار اشکذر نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات "سیدمحمد میرباقری" و تبریک به "عباسعلی رعیت ابراهیم‌آبادی" دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک کار فرهنگی بزرگ نگاه کرد و امور فرهنگی بزرگ مشارکت و همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

هادی‌نسب افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند به برخی شبهات و و سؤالات امروزی جوانان و نوجوانان با دلیل و برهان قانع کننده پاسخ دهند تا با افزایش اعتماد عمومی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مأمنی برای رفع مشکلات جامعه تبدیل شود.

وی در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ظرفیتی مهم برای کاهش مشکلات اجتماعی توصیف و اظهار کرد: تحقق این فریضه باید در چاچوب قوانین و ضوابط و بر اساس نیازسنجی اجتماعی عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان اشکذر همچنین تولید محتوا را از راهکارهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید متناسب با حوزه کاری خود به تولید انبوه محتوا بپردازند.

گفتنی است تعیین مبادی تکثیر جرم و جنایت، تبیین مبانی امر به معروف، حرکت در مسیر برنامه‌ریزی شده، طراحی مسابقات اثرگذار، انگیزه بخشی به آمران و ناهیان، تشکیل کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد، آموزش در خانواده و مدارس، تولید محتوای مؤثر و خروجی کاربردی ستاد از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

براساس این گزارش حجة‌الاسلام طالبیان طی حکمی از سوی آیت‌الله ناصری  به سمت رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشکذر منصوب شد که در پایان این نشست ضمن قرائت حکم انتصاب وی، از زحمات و تلاش‌های سید محمد میرباقری دبیر سابق این ستاد نیز تشکر و قدردانی و عباسعلی رعیت ابراهیم‌آبادی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشکذر معرفی شد.