به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سید مهدی طلائی مقدم، فرماندار شهرستان با جمعی از مسئولان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بافق در فرمانداری بافق دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شهرستان بافق در این دیدار به نقش برجسته سازمان های مردم نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه جامعه اشاره کرد و گفت: هر کدام از تشکل ها و سازمان های مردم را از جامعه حذف کنیم، در آن حوزه با مشکل مواجه می شویم.

سید مهدی طلائی مقدم، تشکل و سازمان های مردم نهاد را به عنوان بازوان اجرایی مدیریت و راه میانبر توسعه پایدار جوامع یاد کرد و افزود: هر جامعه یی که خواستار توسعه پایدار باشد، نمی تواند فعالیت سازمان های غیردولتی و NGO ها را نادیده بگیرد.

وی افزود: سازمان های غیر دولتی از جایگاه ویژه ای در جریان تصمیم سازی در سطح ملی و بین المللی برخوردار هستند که اطلاع رسانی انجمن ها در این راستا نقش مهمی در اجرای صحیح امور و جلوگیری از اشتباهات ایفا می کند.

فرماندار بافق آموزش را یکی از نکات کلیدی و موفقیت انجمن ها و سازمان های مردم نهاد خواند و تصریح کرد: آموزش، پل ارتباطی بین انجمن ها و مردم است. می بایست آموزش را زمینه موفقیت فعالیت تلقی کرد و از بهترین اساتید برای آموزش و اطلاع رسانی مطالب استفاده کرد.

طلائی مقدم اعتماد سازی مردم نسبت به فعالیت های سازمان های مردم نهاد را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: معمولا اقداماتی که در دست این سازمان ها هست با کیفیت، سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام می شود، نباید جایگاه و ارزش این سازمان و انجمن ها را نادیده گرفت.

مهدی فتاحی، مسئول امور پیگیری سازمان های مردم نهاد در فرمانداری بافق در ابتدا به تعداد و میزان فعالیت انجمن ها فعال در شهرستان بافق گفت: بیش از 40 سازمان، تشکل و انجمن مردم نهاد در حوزه های فرهنگی و اجتماعی،زنان و خانواده، محیط زیست، مددجویی و ورزش و جوانان در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه این نشست برخی از مسئول انجمن های شهرستان به ارائه گزارش فعالیت و پیشنهاد در حوزه فعالیت خود پرداختند.

در پایان این نشست فرماندار بافق جهت پویایی و استمرار فعالیت سازمان های مردم نهاد شهرستان به انجمن هایی که دارای پروانه فعالیت فعال هستند با ارائه برنامه و پیشنهاد اجرایی، مساعدت مالی از سوی فرمانداری شهرستان اختصاص یابد.