آغاز اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق

اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق با اجرای 40 کیلومتر شبکه فیبر نوری در بافق آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، سرپرست بخشداری مرکزی، شهردار بافق، مدیرعامل پیشگامان توسعه ارتباطات و مسئولان ادارات خدمات رسان بافق در فرمانداری بافق برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در این نشست با اشاره به شروع طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: این طرح، یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات است و اجرای آن در شهر بافق در راستای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و از زیرساخت‌های ضروری عصر حاضر خواهد بود.

محمدرضا پاکدل با اشاره به اینکه با ارائه سرویس فیبر نوری پیشگامان، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار و بهره‌مندی از این فناوری به‌روز ارتباطی برای ساکنان و کسب ‌و کارهای شهر بافق فراهم خواهد شد، تصریح کرد: اجرا و ارائه خدمات این طرح توسط گروه پیشگامان توسعه ارتباطات، زمینه دسترسی به سرویس با کیفیت و رقابتی را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، ضمن بهبود کیفیت شبکه ۴G زمینه اجرای شبکه ۵G نیز فراهم شد.

وی افزود: 40 کیلومتر شبکه فیبر نوری در تمام شهر بافق در مدت حدود شش ماه در تمام شهر بافق اجرا خواهد شد و بیش از ۱۳ هزار ساختمان به این شبکه متصل می شود.

پاکدل تصریح کرد: سرعت این فیبر‌های نوری بیش از ۸۰ برابر سرعت اینترنت موجود است و این تکنولوژی نقطه عطفی برای تحول شهرستان و ایجاد شهر هوشمند است که امیدواریم دهه فجر امسال مردم بافق از این فناوری بهره مند شوند.

ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی و همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری استان یزد در خصوص اجرای طرح ملی فیبر نوری در منازل و کسب و کارهای شهر بافق، گفت: امیدواریم مردم فهیم بافق از این تکنولوژی در راستای گسترش کسب و کار الکترونیک و در حوزه های آموزشی، علمی و تحقیقاتی استفاده کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین شهرداری بافق و گروه پیشگامان توسعه ارتباطات امضا شد.