آیین تجلیل از جامعه پزشکی شهر بافق بمناسبت روز پزشک

فرماندار بافق در آیین تجلیل از پزشکان بافق، پزشکان را به عنوان سرمایه اجتماعی و مرجع تاثیرگذار جامعه در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت روز پزشک، آیین تجلیل از پزشکان شهرستان بافق با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امام جمعه، فرماندار، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، معاون منابع انسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، اعضای شورای شهر و شهردار، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق و جمعی از پزشکان شهرستان در محل هتل نیکان برگزار شد.​​​​​

محمد علی صمیمی فرماندار بافق، در این مراسم ضمن تبریک روز پزشک گفت: یکی از عرصه هایی که مردم عملکرد این نظام و حکومت را قضاوت می کنندعرصه سلامت است که اگر اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد آن را نشانه خوبی از کارآمدی و اگر ضعفی باشد یک انتقاد جدی برای مردم است که بخشی از به موضوعات مدیریتی و زیرساختی عرصه سلامت در شهرستان برمی گردد.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما مسئولین است که کم و کاستی های این حوزه را مرتفع و امیدواریم پروژه بیمارستان با همت و جدیت دولت به بهره برداری برسد تا بستر خوبی برای ارائه خدمات به کادر درمان باشد.

فرماندار بافق تصریح کرد: بخشی از عرصه سلامت به کیفیت و نحوه کاری که کادر درمان در حال انجام هستند برمی گردد که در این زمینه کمترین گلایه مندی ها را داریم و مردم هم انصافا زبان تشکر از زحمات کادر درمان هستند.

صمیمی از جوانی جمعیت به عنوان یکی از راهبردهای نظام نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای مهم این نظام بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری است و مجموعه کادر سلامت و درمان با توجه به سرمایه اجتماعی و مرجعیتی که در نزد افکار دارند می توانند نقش افرین باشند.

این مقام مسئول عنوان داشت: بعضا آمارهایی از سقط جنین داریم که بعضا محل انتقاد است و امیدواریم کادر درمان و پزشکان که در این عرصه صاحب نقش هستند کمک کنند این آمار کاهش پیدا و در بحث فرزند آوری هم کادر درمان پیشتاز، الگو و تشویق مراجعه کنندگان را به این مقوله مهم داشته باشند.