آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بافق برگزار شد

طی حکمی از سوی استاندار یزد، ابوالقاسم دهقان به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان بافق معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بافق با حضور مدیر کل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري، مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی، مشاور عالی استاندار، فرماندار سابق و سرپرست جدید فرمانداری و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن آیت الله شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری در این مراسم ضمن تشکر از خدمات محمدعلی صمیمی، از وی به عنوان یک انسان اخلاص، پاک، بسیجی و شجاع یاد کرد و گفت: ابوالقاسم دهقان سرپرست جدید فرمانداری نیز می‌توانند با درایتی که دارد به نحو احسنت مسائل شهرستان را مدیریت کند.

سعید رستگاری افزود: یکی از دلایل تغییر فرماندار سابق بافق برخی مشکلات و بیماری مادرشان بود که درخواست مسئولیت سبک تری برای ادامه فعالیت در مجموعه استانداری داشتند.

وی یادآور شد: علاوه بر اصرار استاندار یزد بر ادامه فعالیت ایشان در فرمانداری بافق، اما در نهایت جناب صمیمی با ارائه استعفای رسمی از این سمت، استاندار یزد برای این سمت آقای ابوالقاسم دهقان را درنظر گرفتند.

محمد علی صمیمی، فرماندار سابق بافق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 256 شهید شهرستان و 18 شهید گمنام والامقام، از مساعدت و همکاری امام جمعه، شورای شهر و مدیران ادارات شهرستان در به سرانجام رسیدن برنامه ها و فعالیت های دولت تشکر کرد.

وی از جلسه تکریم امروز خود ابراز رضایت و خشنودی کرد و گفت: تکریم امروز درخواست و خواهش خودم بوده و هست و خواهشمندم قضاوت نابجا نشود.

صمیمی تاکید کرد: همه ما مکلفیم مسؤلیت خدمت رسانی به مردم را به سرانجام مقصود برسانیم و اگر در این راستا کوتاهی انجام شده از پیشگاه درگاه حق، مدیران و مردم شهرستان بافق عذرخواهی می کنم.

فرماندار سابق بافق به برخی مسائل شهرستان اشاره کرد و گفت: برای حل برخی مسائل و اتفاقات شهرستان، انتظاراتی ما از استاندار یزد داشتیم که در استان قابل حل نبود و جای گلایه مندی نیست.

رئیس شورای اسلامی بافق در ادامه این نشست یکی از دلایل حضور خود در جلسه را به خاطر فعالیت های شبانه روزی آقای صمیمی است که برای احقاق حق مردم وقت گذاشت و در هر مکانی و زمان، حرف حق زدند که برای ما افتخار است.

علی اصغر رنجبر با اشاره دولویت کاری فرماندار سابق بافق گفت: آقای صمیمی دو اولویت در امورات کاری خود داشت، اول اصل نظام دوم حق مردم.

نماینده مردم در شورا اسلامی شهر بافق خطاب به سرپرست جدید فرمانداری بافق خواسته های مردم را بیان کرد و گفت: اولین خواسته مردم مشخص شدن تکلیف مرزها است که قرار شد کارشناسان جغرافیایی بررسی کنند و پیگیر باشید این نظر کارشناسی به دست شما برسد تا مردم اطلاع پیدا کنند؛ دوم اینکه جاده بافق –کوشک- بهاباد، مسیر مهمی است که حق مردم منطقه است که این جاده تکمیل شود.

علی اصغر رنجبر افزود: موضوع دیگر پرداخت دو درصد فروش است که برخی معادن مساعدت خوبی دارند و تعدادی از معادن دولتی و غیردولتی هستند که از سوی آن‌ها پرداختی صورت نمی‌گیرد که باید پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بافق در پایان یادآور شد: آقای دهقان، مردم از شما انتظار دارند پیگیر حقوق آن‌ها باشید و ضمن همکاری با مسئولان شهر از ظرفیت مردم خود این شهرستان در حوزه های مدیریتی استفاده شود.

ابوالقاسم دهقان، سرپرست جدید فرمانداری بافق بومی بودن را همان درک و تجربه اخلاقیات مردم یک شهرستان دانست و گفت: باعث افتخار است که بهترین ایام زندگی ام را در کنار بهترین مردم این شهرستان، یعنی رزمندگان گذراندم و روحم با آنها عجین شده است چرا که پیام های متعددی را مبنی بر پذیرش از این شهرستان داشتم که نمود اوج انسانیت و معرفت این مردم است.

دهقان در واکنش به تذکرات رئیس شورای شهر مبنی بر مطالبات مردم از مجموعه نمایندگان دولت در استان و شهرستان بافق، گفت: باید برای حل مسائلی که مطرح شد همگی باهم و در کنار هم، به ویژه نخبگان و صاحب نظران بدون خط کشی سیاسی کمک کنیم.

وی با تاکید بر هم افزایی بین فرمانداران بومی و غیربومی تاکید کرد: باید همه فرمانداران گذشته اعم از بومی و غیربومی را صدا بزنیم و برای اهداف عالی شهرستان به صورت مشترک کار کنیم.

سرپرست فرمانداری بافق ادامه داد: اینکه گمان ببریم فقط فرماندار به عنوان نماینده دولت می تواند اهداف عالی شما را در مجموعه شهرستان دنبال کند، این حرکت متوقف خواهد شد چرا که همه باید کمک کنیم.

دهقان در پایان بر استمرار صداقت در مسئولیت پذیری تاکید داشت و ابراز کرد: آنچه مردم انتظار دارند این است که در پاسخگویی به آنها تعلل صورت نگیرد که این از وظایف ماست تا کمک و پیگیری کنیم تا یک پاسخ شفاف و قانع کننده در اختیار مردم قرار گیرد.

در پایان با اهدا لوح و هدیه از خدمات یکساله محمدعلی صمیمی تقدیر و با حکم استاندار یزد، ابوالقاسم دهقان به عنوان سرپرست جدید فرمانداری بافق معرفی شد.