افتتاح ساختمان پزشکی قانونی در بافق

با حضور معاون سازمان پزشکی قانونی کشور، ساختمان پزشکی قانونی در بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ساختمان پزشکی قانونی در بافق با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور، مدیرکل پزشکی قانونی یزد، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

آیتی مدیرکل سازمان پزشکی قانونی یزد در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکی قانونی در بافق گفت: زمین پروژه پزشک قانونی شهرستان بافق ۸۸۰ مترمربع است و ۲۱۵ متر زیربنا دارد

او افزود: تمامی هزینه‌های این مرکز از محل خیری و به همت مجتمع فولاد ابویی بافق تقبل و احداث شده است.

آیتی گفت: برای ساخت این مرکز بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده که در مدت هفت ماه به بهره برداری رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور نیز گفت: در حال حاضر سازمان پزشکی قانونی کشور در ۴۵۲ مرکز به مردم ارائه خدمت می‌کند که تنها ۵۶ درصد این مراکز تملیکی و مابقی استیجاری، امانی و یا به شکل ارائه خدمت در مطب است.

رضا حاج منوچهری افزود: در شهرستان بافق متوسط مراجعین روزانه، حدود 4 تا 5 نفر است که این تعداد مراجعین، زیر ۵۰ درصد عملکرد واحد است.

حاج منوچهری بیان کرد: به همین دلیل براساس استاندارد‌های سازمان، یک پزشک معاضدتی عادی به این مرکز اختصاص داده شده است

وی با قدردانی از خیر سازنده این پروژه و همه افرادی که در ساخت و بهره‌برداری از آن مشارکت داشتند، افزود: قطعا مراجعین دردمندی که پیش از این در شرایط نامطلوب خدمات پزشکی قانونی را دریافت می‌کردند، که همین شرایط نامطلوب خود موجب ایجاد تنش می‌شد، دعاگوی شما خواهند بود چرا که هم اکنون در شرایط مناسب و استاندارد به خدمات پزشکی قانونی دسترسی دارند.

ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، بزرگترین مجموعه مدرسه سازی را در دستور کار شهرستان قرار دادیم.

او افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم برای این حوزه است که کل مجموعه‌ها و معادن، باید همکاری کنند.

دهقان بیان داشت: مجتمع فولاد بافق علاوه بر مرکز پزشکی قانونی، تعهد ساخت سه مدرسه را هم داده است که تا ۲ سال آینده باید به بهره برداری برسد.

در ادامه این مراسم سید محسن ابویی خیر سازنده پروژه بافق نیز با تاکید بر اینکه ورود به کار خیر نشانه لطف خداوند است، گفت: امیدوارم خداوند این لطف را همچنان شامل حال بنده قرار دهد تا بتوانم به چنین کار‌هایی ادامه دهم.

وی افزود: پس از آنکه متوجه شدم مردم شریف بافق برای دریافت خدمات پزشکی قانونی باید کیلومتر‌ها مسافت طی کنند و دچار مشکل شوند تصمیم به ساخت این مرکز گرفتم که امیدوارم ساخت آن برای مردم مفید و منشأ خیر و برکت باشد.​​​​​​​