همزمان با هفته بهزیستی انجام شد:

افتتاح کارگاه گروه همیار خیاطی و گلیم بافی بانوان سرپرست خانوار در بافق

مدیرکل بهزیستی استان یزد از ایجاد ۲ هزار و ۷۸۹ طرح اشتغالزایی برای مددجویان و اعطای ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت چهل و سومین سال تاسیس سازمان بهزیستی و گرامیداشت هفته بهزیستی، کارگاه گروه همیار خیاطی و گلیم بافی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بافق با حضور «رضا ابهت» مدیرکل بهزیستی، «سیدمحمدباقی زاده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق وبرخی مسئولین شهرستان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین افتتاح ۲ کارگاه خیاطی و گلیم بافی گفت: گروه همیار خیاطی و گلیم بافی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در شهرستان بافق افتتاح شد که ۹ نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در این طرح مشارکت وفعالیت دارند.

رضا ابهت سال گذشته در سطح استان نزدیک به ۲ هزار و ۹۷۸ طرح اشتغالزایی داشتیم که در این راستا ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها هم در زمینه تولید هم در زمینه فروش در حمایت سازمان بهزیستی می باشند، افزود: این کارگاه‌های حمایتی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و معلولان راه اندازی شده که جامعه هدف ما از قبل کار خود، درآمدزایی کنند.

ابهت طی گزارشی از فعالیت ها و خدمات مشاوره تلفنی خط 1480 بهزیستی در استان یزد گفت: این خط به صورت رایگان فعالیت دارد که در چهار ماهه نخست امسال بیش از 31 هزار مورد مشاوره تلفنی و حضوری در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است.

وی  افزود: در حوزه مشاوره حضوری بیش از 42 هزار مشاوره در 95 مرکز در سطح استان در حوزه های مختلف انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: بهزیستی استان یزد ۳۸ هزار و ۳۲۳ معلول تحت پوشش دارد که از این تعداد ۵۶۱۵ نفر مشکل بینایی، ۴۵۸۱ شنوایی، ۱۳۵۵۵ جسمی حرکتی، ۷۱۹۶ معلول ذهنی، ۳۶۷۴ روانی مزمن و ۴۷۰۲ نفر معلول صوت و گفتاری هستند.

دکتر رضا ابهت به دیگر فعالیت‌های پیشگیرانه، شناسایی و غربالگری و تشخیص اشاره کرد و گفت: امسال برای 18 هزار کودک در استان غربالگری شنوایی انجام شد که از این تعداد ۳۸ کودک با علائم بیماری شنوایی تشخیص داده شده و بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از پیشرفت بیماری اجرا شده است.

وی با اشاره به تلفن ۱۲۳ و فوریت‌های اجتماعی و اورژانس‌ اجتماعی مطرح  کرد: سال گذشته ۶۳۷۰ مورد با این تلفن اجتماعی تماس گرفته شد، در این میان تیم سیار ما به ۷۳۵۵ نقطه اعزام داشتند، نهایتا با حکم قاضی در سال قبل ۲۹۸۱ پرونده مداخله در بحران تشکیل شد.