امنیت و سلامت در محورهای مواصلاتی بافق با استقرار ایستگاه های صلواتی

ایستگاه‌های صلواتی با هدف کاهش تصادفات در محور‌های مواصلاتی شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای ترافیک شهرستان بافق به هدف برنامه ریزی و هماهنگی ایجاد امنیت و سلامت در محورهای مواصلاتی شهرستان با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی، فرمانده پلیس راه بافق و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

محمدعلی صمیمی فرماندار بافق در این نشست گفت: در شهرستان بافق ۴۹۰ کیلومتر راه‌ مواصلاتی وجود دارد که بخشی از آن به استان کرمان و بخشی به یزد و بهاباد منتهی می شود.

وی ادامه داد: طبق سال‌های گذشته در جاده‌های شهرستان در ایام نوروز، تردد ناوگان حمل بار معادن، به حداقل می‌رسد تا تردد برای سواری‌ها آسان‌تر باشد.

صمیمی گفت: افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس، هم به صورت ثابت و هم به صورت سیار، تصمیم دیگری بود که گرفته شد و حدود هشت گشت نامحسوس در محور‌های مواصلاتی مستقر می‌شوند.

فرماندار بافق خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات با هدف ایمنی و سلامت مسافران و رانندگان است که این اقدامات از ۱۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به تعطیلات نیمه شعبان، پیش بینی میشود که از ۱۵ اسفند شاهد ورود مسافران باشیم و از ۲۵ اسفند تا قبل از ماه مبارک رمضان، ورود مسافران افزایش بیشتری پیدا کند.

فرماندار بافق یادآور شد: با احداث ایستگاه‌های صلواتی با عنوان نوروزگاه در محور‌های مواصلاتی شهرستان، علاوه بر ارائه خدمات موردنیاز بین جاده‌ای به مسافران، کاهش تصادفات با استراحت رانندگان، رقم می‌خورد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی نوروز پر رونق امسال و با در نظر گرفتن اینکه بیشتر تصادفات ناشی از خستگی است، این ایستگاه‌ها می‌تواند سبب کاهش بروز حادثه شود.