بازدید مسئولان شهرستان از برخی روستاهای بخش مرکزی بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور حجه الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان بافق، دهقان فرماندار شهرستان، رحیمی پور بخشدار مرکزی شهرستان، عابدی مدیر راهداری شهرستان و رییس اداره اطلاعات دیدار با مردم خونگرم و زحمتکش روستاها و آبادی های  خوسف، دشتی خوان، چرمیز، جوزوییه، بیدان پنج، رضوان، حسین آباد، محمد آباد و علی آباد صورت گرفت. در این دیدارها که بازدید از مناطق مختلف نیز انجام شد، مردم قدرشناس از خدمات انجام شده توسط خدمتگزاران نظام اسلامی و بویژه شخص رئیس جمهور شهید و کارگزاران ایشان در حوزه های مختلف بویژه گازرسانی به مناطق صعب العبور روستایی تشکر و‌قدردانی نمودند .
مرمت و بازسازی قنوات و انهار از جمله اقدام دیگری بود که طی حضور دولت شهید رئیسی انجام شده و در ادامه نیز موارد باقی مانده  با همراهی جهاد کشاورزی در حال انجام است و اعتبارات ویژه ای نیز در این بازدید تخصیص یافت.
اعزام و حضور پزشک به مناطق روستایی بطور منظم تداوم خواهد یافت و‌مدت حضور پزشک بدلیل جمعیت بیشتر در طول تابستان با هماهنگی مدیر شبکه بهداشت شهرستان بافق افزایش یافت.
اعتبار لازم جهت مرمت و بازسازی مسجد روستای رضوان تخصیص یافته و با همت اهالی تا ایام اربعین حسینی اقدام خواهد شد.
با توجه به کمبود آب و‌خشکسالی های اخیر، عملیات احداث انهار روستای محمدآباد برای جلوگیری از هدر‌ رفت آب با تخصیص اعتبار  لازم از سوی بخشداری و جهاد کشاورزی آغاز شد.
تکمیل مقبره شهدای روستای خوسف مکان زیارتگاهی اهالی با مساعدت بنیاد شهید در برنامه این بازدید قرار گرفت.
با عنایت به سیاست دولت شهید جمهور دکتر رییسی در محرومیت زدایی، پروژه مهم گاز رسانی به مناطق صعب العبور محروم گودگینستان به سرانجام رسیده و تسطیح و تیغ زنی محل عبور شبکه گاز توسط راهداری با همکاری بخشداری نیز انجام شده و عملیات تسطیح کامل مسیر مربوطه تا وضعیت مطلوب در دست اقدام می باشد.
در همین رابطه مقرر شد راهداری ظرف مدت یک هفته نسبت به تسطیح و تیغ زنی ابتدای جوزوییه اقدام نماید.
وضعیت سایر راه های روستایی مطلوب ارزیابی شد که برای محقق شدن درخواست آسفالت مسیرهای روستایی حتما باید مجوز ماده ۲۳ صادر تا مسیرهای مورد نظر از اعتبارات مکفی وزارت راه بهره مند شود، برای این مهم پیگیری ها و مکاتبات لازم با مسئولین ذیربط انجام گرفته و‌ امیدواریم مؤثر واقع شود.
برای جبران کمبود آب آشامیدنی و‌ بهداشتی چندین روستا هم که از آب قنوات استفاده میشود، مقرر شد بصورت دوره ای و‌ در مقاطع زمانی مختلف توسط تانکر آبرسانی صورت گیرد.