در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر

باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل می‌گیرد

معاون سیاسی فرماندار بافق در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، والدین و معلمان را مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش و رفتار برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور امام جمعه بافق، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق، دبیر ستاد، مدیر و معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه بافق با هدف بررسی موضوع عفاف و حجاب در آموزش و پرورش برگزار شد.

امام جمعه بافق در این نشست با بیان اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات موثرتری انجام شود گفت: در اغتشاشات سال گذشته و مواردی که از برخی معلمان و دانش آموزان مشاهده شد این را می رساند که در حوزه فرهنگی و تربیتی کم کاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر، احیا معاونت پرورشی در بدنه آموزش و پرورش را مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد: عامل شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان، میدان دادن و شخصیت دادن به آن‌ها معاونت پرورشی است که می بایست این مهم مجدد پررنگ شود تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

وی برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای معلمین در تابستان را خواستار شد و تصریح کرد: این دوره ها با موضوع آشنایی با امر به معروف و اهمیت جایگاه حجاب و عفاف به عنوان توسعه امر فرهنگی مطرح و برگزار شود.

حجت الاسلام رضا سعادت فر خاطر نشان کرد: معلمین کارآمد و دلسوز باید ضمن مقید بودن به پوشش چادر و رعایت حجاب اسلامی، دانش آموزان را به این امر تشویق کنند؛ باید از مدیران، معلمان و دانش آموزان حوزه عفاف و حجاب تقدیر شود.

امام جمعه بافق تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و گفت: گفت: بر اساس قانون بایستی در آموزش و پرورش و مدارس این شورا را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با تاکید بر اینکه والدین و معلمان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش و رفتار هستند، گفت: باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه استمرار پیدا می کند؛ پس دانش آموز رفتار والدین و معلم را الگوی رفتاری خود قرار می دهد.

سید محمد باقی زاده، یک از راهکارهای گسترش حجاب و عفاف در مدارس را تلاش برای مثبت نگری و نگاه زیبا به فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس عنوان کرد و گفت: برای گسترش و حفظ حجاب باید الگوهای ارزنده ای که در طول تاریخ تاثیرگذار بودند، به دانش آموزان معرفی شود.

وی حجاب را تنها یک فریضه دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان دانست و گفت: بر اساس قانون رعایت حجاب و عفاف در جامعه یک ضرورت اجتماعی است و یک امر واجب است.

در ادامه این نشست مسئولان حاضر در جلسه پیرامون قوانین پوشش و لباس دانش آموزان در مدارس، دلایل کم رنگ شدن حجاب بین برخی از دانش آموزان و معلمان شهرستان ، فضاسازی مناسب برای عفاف و حجاب در آغاز سال تحصیلی، توجیه والدین در زمان ثبت نام دانش آموزان و الزام رعایت حجاب و عفاف، رصد و برخورد با مدیران و معلمانی که قصد تضعیف مسئله حجاب در مدارس و دانش آموزان را دارند و ... بحث و تصمیم گیری کردند.