فرماندار بافق در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد:

با دستگاهی که در زمان بحران کوتاهی کند، برخورد قانونی می شود

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق به ریاست ابوالقاسم دهقان فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار، دبیر مدیریت بحران و برخی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ فرماندار بافق در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق با اشاره به فرآیند مدیریت بحران در زمان حوادث گفت: بحران یعنی در هنگام بروز حوادث همه دستگاه‌های مربوطه باید در میدان اجرایی به سهم خود در صحنه حاضر باشند.

ابوالقاسم دهقان افزود: قبل از هر حادثه ای و حتی در زمان وقوع بحران تک تک مدیران موظف به همکاری تمام وقت هستند و باید امکانات و تجهیزات مجموعه خود  را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

فرماندار بافق تاکید کرد: رؤسای ادارات شهرستان و مدیران معادن در زمان اعلام نیاز ستاد بحران،مکلف و موظف به هر گونه همکاری و در اختیار گذاشتن ماشین آلات و‌ تجهیزات خود می باشند، هیچگونه کوتاهی و قصور پذیرفتنی نیست.

او تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران لازم است اعضای ستاد با برنامه ریزی، قبل از وقوع هر حوادثی، نسبت به اقدامات مرتبط و‌ نیز ترمیم و‌ بازسازی نقاط حادثه خیز اقدام نمایند.

فرماندار بافق تاکید کرد: مدیران دستگاه های ذیربط باید از هم اکنون خرید و ‌تامین امکانات و تجهیزات لازم را در برنامه خود قرار داده و آمادگی کامل برای بروز هر واقعه ای را داشته باشند.

دهقان افزود: رؤسای ادارات شهرستان باید اعتبارات لازم را از ادارات مرکزی خود دنبال کرده و ستاد بحران شهرستان نیز با هماهنگی ستاد بحران استان در تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز، مساعدت خواهد نمود.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه در مواردی که عدم مشارکت دستگاه‌های استانی مانع از انجام کار می شود، گفت: به هر میزانی که لازم است از اعتبارات شهرستانی و اعتبارات دستگا‌های استانی باید استفاده شود و نباید اجازه بدهیم کارها متوقف شده و با ایجاد حوادث و خسارات ایجاد شده ،مشکلات و هزینه های بیشتری را برای  شهر و روستاهای بافق بوجود بیاوریم .

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق گفت: تمام نقاط حادثه خیز روستایی و شهری اعم از مسیر‌های قنوات، رودخانه‌ها، پل‌ها و جاده‌ها احصا شده، اما برخی نقاط حادثه خیز به دلیل نبود اعتبار کافی به نتیجه مطلوبی نرسیده است و مدیران ادارات ذیربط، مکلف و موظف به رفع موارد می باشند.

دهقان خاطرنشان کرد: از صورت جلسه سال گذشته، حدود ۶۰ درصد موارد عملیاتی شده، اما برخی نقاط حادثه خیز هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

فرماندار بافق تأکید کرد: مدیران در مدت یک ماه باید اقدامات لازم را معمول داشته و مشکلات را مرتفع نمایند و در این راستا چنانچه  کوتاهی و قصوری صورت گرفت با افراد مسئول به عنوان ترک فعل قلمداد و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.