به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دویست و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و اعضای این شورا برگزار شد.

فرماندار بافق در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه، شهید آیت اله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، با اشاره به تجلیل و تقدیر از زحمات و خدمات معلمان و فرهنگیان، گفت: امر تقدیر از فرهنگیان بافق باید در شان و جایگاه معلم انجام شود.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به اینکه خروجی آموزش و پرورش نیروی انسانی کارآمد جهت استفاده در حوزه های مختلف می باشد، خاطر نشان کرد: اگر در حوزه تقویت آموزش و پرورش و گسترش نیروی انسانی نگاه هزینه ای داشته باشیم قطعا موفق نخواهیم بود چراکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش یک نوع سرمایه گذای برای آینده است.

وی برنامه ریزی و تصمیم سازی برای آینده را مستلزم اطلاعات دقیق و شفاف خواند و گفت: گرفتن خروجی معلم و آموزگار از دانش آموزان فعلی نیازمند همدلی و همفکری خانواده ، جامعه و مسئولان هست، باید همگی بخواهند تا این اتفاق به سرانجام برسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت مقام معلم به گزارشی از اقدامات صورت گرفته در فصل گذشته اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل و دغدغه آموزش و پرورش شهرستان، کمبود نیروی انسانی است.

محمدرضا قاسمزاده افزود: کمبود نیروی انسانی از مشکلات مهم این اداره است و شهرستان بافق در سال تحصیلی آینده با کمبود بیش از حد نیرو مواجه خواهد بود .

وی گفت : شهرستان بافق دارای 73 آموزشگاه، بیش از 11 هزار و 200 دانش آموز و 760 نفر کادر آموزشی می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 100نفر از کادر آموزشی بازنشسته می شوند که با بحران نیروی انسانی مواجه می شویم.

قاسمزاده افزود: این در حالی است که تنها بخش محدودی از این بحران را می توان با نیروهای تربیت معلم ، استخدام ماده ۲۸ و سرباز معلم جبران کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق، کمبود معلم در مقطع ابتدایی را 71 نفر و در مقطع متوسطه اول و دوم حدود 95 نفر بیان نمود و تاکید کرد: اگر برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش بافق چاره اندیشی نشود این شهرستان در آینده نزدیک با چالش جدی و افت تحصیلی مواجه می شود.

وی با اشاره به عدم گرایش دانش آموزان به رشته های علوم انسانی، گفت: برای جذب دانش آموزان به سمت رشته های علوم انسانی و گرفتن خروجی آموزگار می بایست از فاکتورهای تشویقی استفاده کرد.

در ادامه حاضرین در جلسه در خصوص رفع مشکل نیروی انسانی و آینده تعلیم و تربیت شهرستان نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.