برگزاری سی و دومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق

سی و دومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با هدف هماهنگی بین مسئولان و بیان مسائل و طرح ها از سوی نخبگان و فرهیختگان بافقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ سی و دومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و جمعی از مسئولان، نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزرا شد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف اصلی این جلسه هماهنگی و بیان مسائل و مشکلات از طرف مسئولین می باشد، گفت: در این نشست ها مسائل حاشیه ای که ما را از چشم انداز توسعه ای شهر غافل می کند، کنار گذاشته می شود و موارد مهم یادآوری می شود.

محمدرضا صباغیان با تاکید بر پیگیری صورتجسات گذشته، یاد آور شد: درخصوص راه سیروس آباد پیمانکار درحال انجام کار است. پروژه باند دوم راه زرند شروع شده است. پروژه بیمارستان 90 درصد انجام شده است. راه بهادران درحال طراحی است. راه بهاباد در مرحله مطالعه است و دنبال گرفتن اعتبار هستیم و در خصوص آموزش و پرورش هم معادن شهرستان جهت توسعه زیرساختی مبالغی را متعهد شده اند.

وی افزود: پهنه ریلی، پهنه پرورش شتر و شهرک تیلاپیا برای اولین بار در ایران درحال انجام است و بستر ورود سرمایه گذار فراهم است.

صباغیان تاکید کرد: مسائل حاشیه ای و جزئی آفت است و عقب ماندگی شهر را در پی دارد. الان اولویت های شهرستان چیزهای دیگری است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت های شهرستان و پیگیری آن ها گفت: امروز نیاز است که 35 آنومالی با پیگیری صورتجلسه جعلی به شهرستان برگردد، مسئله آب معدن D19 باید اولویت ما باشد که روستاها خشک خواهد شد، هدف این جلسه شناساندن اولویت ها به مسئولان است.

فرماندار شهرستان بافق ابراز امیدواری کرد: منتظر هستیم در جلسات ایده های جدید مطرح و به مسئولان اجرایی تزریق شود.

ابوالقاسم دهقان افزود: تا اتمام پروژه های گذشته قرار نیست برنامه و پروژه جدیدی شروع شود مگر در مسائلی که ضرورت دارد.

وی با اشاره به پیگیری های پروژه های سابق شهرستان گفت: درخصوص بیمارستان که سالهاست به تعویق افتاده کارشناسان ما هر روز در محل پروژه برای رصد پیشرفت حضور دارند، پروژه های مدارس نیمه تمام مکرر بازدید شده و مبالغی تزریق شده است، کارها درحال انجام است.

دهقان از دیگر پیگیری های مورد تاکید فرمانداری بافق را برگزاری کنکور بدون دغدغه برای آینده سازان این منطقه عنوان کرد و گفت: در سایر موارد به مدیران ادارات بارها تاکید کرده ایم از اعتبارات شهرستانی که دارند غافل نباشند.

فرماندار بافق در پایان با تاکید بر حفظ آرامش شهرستان، خاطر نشان کرد: فکر نمایندگان دولت را به حاشیه ها نبرید، صبوری کنید تا مسائل را با آرامش دنبال کنیم.

در ابتدای این نشست مسئولان و حاضرین درباره چالش های آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی و نبود زیرساخت های لازم، پروژه های مسکن ملی، فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان،  15 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی، تقسیمات کشوری و تخلفات مرزی، بازگشت 35 آنومالی معدنی به شهرستان، تکمیل زنجیره فولاد، ایجاد همگرایی و همدلی در شهرستان، سرمایه گذار  در حوزه گردشگری، پیگیری احداث دانشکده های معدنکاری و ریلی، توجه به نیروی انسانی و تربیت نیرو از جمله مواردی که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.​​​​​​​