برگزاری مانور اطفاء حریق در مراتع بافق

نهمین مانور اطفای حریق استان یزد با هدف آمادگی نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی، در روستای حاجی آباد بافق برگزار شد. ​​​​​​​

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با آغاز فصل گرما، مانور اطفاء حریق در مراتع بافق مدیریت بحران شهرستان بافق با حضور مدیر کل مديريت بحران استان يزد، مديركل و جانشين فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد، سرپرست فرمانداری بافق و اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق، بسيجيان پايگاه ها و جوامع محلي، برگزار شد.

ملک زاده، مدیرکل مدیریت بحران یزد با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از برگزاری مانور اطفا حریق در شهرستان بافق گفت: در این مانور حضور به موقع نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی را داشتیم که برگزاری این مانور‌ها باعث افزایش آگاهی مردم و کاهش خسارت‌ها می‌شود.

کمال کریمی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در حاشیه این مانور گفت: باتوجه به انجام کار‌های ترویجی و مانورها، سال گذشته شاهد کاهش آتش سوزی در مراتع استان بودیم.

کریمی بیان کرد: در سطح استان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار، عرصه‌ منابع طبیعی وجود دارد که از این عرصه‌ها، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی است که قابلیت آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد.

محبوبه معتمدنیا، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: در چندسال اخیر بیش از ۱۰ فقره آتش سوزی در شهرستان اتفاق افتاده که بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی را از بین برده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق با اشاره به افزایش دما در این فصل گرم سال و احتمال حریق در مراتع، علفزارها و محل دپوی ضایعات،گفت: این مانور به منظور آمادگی، هماهنگی و سنجش توانایی فرماندهی تیم‌های عملیاتی و همچنین استفاده از ظرفیت های محلی در روستای حاجی آباد بافق برگزار شد.

سعید عبداللهی تاکید کرد: شرایط اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع بیابانی شهرستان به گونه‌ای است که اگر در مراحل اولیه اطفا نشود باعث گسترش آتش به مراتع دیگر و حتی مناطق مسکونی می‌شود که این موضوع خسارت‌های زیاد و جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

در ادامه ، کارگاه آموزشی با حضور مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق برگزار شد.