برگزاری نخستین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت سنگ آهن مرکزی

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: موفقیت شرکت سنگ آهن مرکزی در گرو نگاه ویژه مدیران این شرکت به توسعه شهرستان می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، اولین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور نماینده مردم حوزه مهریز در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری بافق، امام جمعه سابق بافق، برخی از مسئولان شهرستان، مدیران عامل سابق و اسبق شرکت سنگ آهن مرکزی و جمعی از معاونین و پرسنل این مجموعه معدنی در سالن همایش آهنشهر برگزار شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی ، گفت: اگر موفقیت شرکت سنگ آهن مرکزی مدنظر مدیران این مجموعه است، می بایست مدیران آن نگاه ویژه به شهر داشته باشند و توسعه شهر را در برنامه خود قرار دهند.

محمدرضا صباغیان افزود: شهرستان بافق با وجود معادن متعدد و سرمایه های عظیم معدنی ، باید از لحاظ  امکانات و زیرساخت ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان تکمیل باشد، نباید به خاطر عدم وجود یک بیمارستان مجهز مردم شهرستان برای درمان بیمار خود فاصله های طولانی تا شهرهای دیگر را طی کنند.

به گفته صباغیان، داشتن فرودگاه و ظرفیت آن برای شهرستان بافق وجود دارد، وجود تقاطع پنج راه ریلی در این شهر یعنی ارائه خدمت به سایر نقاط کشور و این جزء حداقل مطالبات ما در این سطح است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر مطالبات این شهر از جمله دوبانده کردن محورهای مواصلاتی شهرستان، احداث کمبربندی جنوبی شهر، احداث و تجهیز مدارس، گفت: باید کنار استخراج معادن ، باید به همان میزانی که برای کشور آبادانی و توسعه به همراه دارد برای با مدیریت صحیح منابع شهرستان آباد و توسعه یابد.

وی با اشاره به 15 درصد حقوق دولتی ناشی از درآمد معادن، یادآور شد: این 15درصد پس از واریز به خزانه دولت برای آبادانی باید به شهرستان برگردد که متاسفانه طی چند سال اخیر این قانون به درستی انجام نشده است.

صباغیان افزود: خوشبختانه با قانون گذاری مجلس در سال جاری صندوق توسعه استان راه اندازی شده است که این مبالغ به این صندوق واریز می شود که باید سهم شهرستان از این صندوق مشخص باشد و اولویت با مناطقی که صاحب معدن هستند، باشند.

وی در پایان تاکید کرد: باید با یک برنامه ریزی منسجم بتوانیم به اهداف شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه ملی و اهداف شهرستان در باب توسعه و آبادانی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در ابتدای این همایش گفت: امیدواریم مرور گذشته در این ایام فرخنده موجب ایجاد ائتلافی برای افزایش سرعت رسیدن به آینده ای روشن شود و ما بتوانیم، مسیر امید را به سوی فرداهایی بهتر طی کنیم.

مجتبی حمیدیان هدف از برگزاری نشست هم اندیشی مدیران عامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی را علاوه بر تقدیر از زحمات و بهره مندی از تجربیات آنان، هماهنگی و ایجاد پشتوانه ای برای شرکت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با این هدف بتوانیم مسیر توسعه را سریع تر از گذشته طی کنیم.  

وی افزود: امروز همه ظرفیت ها برای تحول در این منطقه فراهم است و امیدواریم با حمایت و پشتوانه بزرگ مردم، کارگران و کارشناسان اتفاق بزرگی در سطح ملی رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در ادامه به پروژه های فعال شرکت، اکتشاف و بهره برداری های جدید، آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی، احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی و اجرای پروژه فاضلاب شهر یزد و انتقال آن به شرکت مطالبی را بیان کرد.

در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر اختصاصی یابود این همایش توسط مدیرکل پست استان یزد و مسئولان، از تلاش ها و زحمات خلیل راستار، عباس مهرزاد، فتح الله زارع، اسرافیل احمدیه و علیرضا یاراحمدی به عنوان مدیران عامل اسبق شرکت سنگ آهن مرکزی تجلیل به عمل آمد و یاد و خاطره سیروس به آیین، نصرالله اقتصادی و محمد دهستانی بافقی گرامی داشته شد.​​​​​​​