برگزاری یادواره شهدای طلبه و گرامیداشت یادبود شهدای هفتم تیر در بافق

معاون اطلاعات عملیات کمیته جستجوی مفقودین در یادواره شهدای طلبه و گرامیداشت یادبود شهدای هفتم تیر در بافق گفت: ویژگی شهدا امام شناس، تکلیف محور و وظیفه شناس بودن آنها بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با شب شهادت حضرت امام محمدتقی(ع)، مراسم یادواره شهدای طلبه و گرامیداشت یادبود شهید دکتر بهشتی و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور امام جمعه، مسئولان ، روحانیون و مردم شهید پرور و ولایی بافق در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

سردار احمدیان در این مراسم ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفتم تیر گفت: ویژگی شهدا این بود که امام شناس بودند و ولی خود را شناخته و فهمیدند که به چه کسی باید دل بدهند.

وی در ادامه خطاب به بعضی از جوانان که خطاب به گذشتگان می گویند که برای چه انقلاب کردید افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان 18 ساله ای بودند که هم فرمانده و هم مدیر طراز انقلاب بودند و فدایی می شدند، ما این تفکرات را گم کردیم و از این آرمان ها غافل شدیم که دشمنان بر ما غالب شدند.

سخنران مراسم یادواره شهدای بافق به وصیت نامه شهدا اشاره وبیان داشت: عاشقانه ترین وصیت نامه توسط شهدا برای امام زمان (عج) این جمله بود: به نام خدا در آخرین لحظات عمرم از من خواستند چیزی به یادگار بگذارم و تنها جمله ای که می نویسم این است که مواظب باشید امام و رهبرم تنها نباشد.

معاون اطلاعات عملیات کمیته جستجوی مفقودین تصریح کرد: ویژگی دوم شهدا وظیفه شناس بودن آنها بود، مسئولین، رجال، وزیر و وکیل و کسانی که در یک مسیر در حال خدمت کردن به مردم هستید جنس مردم این است که به خاطر خدا خوشکل ترین لحظات خود را ذبح کردند و اگر به این مردم خدمت نکنید ظالم هستید.

احمدیان گفت: جوانان، ما در مملکتی زندگی می کردیم که مردم فرزندان خود را در راه اسلام می دادند ولی یک عده آمدند و باورها و اعتقادات شما را زدند. در بدترین شرایط گوش به فرمان باشید، ای کاش سال 60و 61 به اندازه شهید حسین برهانی خیلی از مدعیان دپیلماسی بلد بودند جایی که دشمن در حال شنیدن صدای شما است اظهار عجز نباید کرد. اطلاعات این مملکت را فروختند و بین هم سکه نذر کردند و بلد نبودند که در برابر دشمن اظهار عجز نکنند.

سردار احمدیان در پایان خاطرنشان کرد: شهدا امام شناس، تکلیف محور، وظیفه شناس و اهل گریه و توسل بودند. با این مملکتی که شهدا برای زنده ماندن آن خون دادند باید عقب نشینی کرد؟ این انقلاب و کشور مفت به دست من و شما نرسیده باید مطالبه گری کنیم و یقه دزدان را بگیریم، اما پای اعتقادات و علم امام حسین ایستاده ایم.

اجرای سرود حماسی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های فرهنگی این مراسم بود.​​​​​​​