تبیین طرح عملیاتی فتحان در بافق

نشست تبیینی به منظور ترویج فرزندآوری و تبیین طرح عملیاتی فتحان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و جمعی از مسئولان بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست تبیین طرح عملیاتی فتحان ( فرزندان تحول آفرین ایران) با حضور علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و جانشین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه، ابوالقاسم دهقان فرماندار، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان، کارشناسان و فعالین حوزه جمعیت و خانواده در سالن آیت الله محمدتقی بافقی فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست تبیینی گفت: در راستای قرارگاه جوانی جمعیت طرحی طراحی شده به نام طرح فتحان که در این طرح مجموعه گروه‌های مردمی، روحانیت مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، دهیاران، شورا‌های شهر و روستا، شهرداران، بخشداران با دبیری مسئول بانوان هر شهرستان، قرارگاه‌هایی را به منظور ترویج فرزندآوری تشکیل می‌دهند.

او افزود: در این طرح افرادی که قابلیت فرزندآوری دارند را شناسایی می‌کنند و آ‌ن‌ها را در این مسیر قرار می‌دهند، خدمات ویژه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد و از آن‌ها حمایت می‌شود.

علی اکبر عزیزی بیان کرد: پس از فرزندآوری نیز، هم از مشوق‌های قرارگاه جوانی جمعیت استفاده می‌کنند و هم از مشوق‌های استانی بهره‌مند می‌شوند که با این کار از مشکل پیری جمعیت نیز جلوگیری می‌شود.

جانشین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: یکی از مشوق‌های مهم، زمین است که در استان یزد تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ قطعه زمین را در سطح استات واگذار کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: همین تعداد زمین هم آماده است تا سال آینده پس از قرعه کشی، به خانواده‌های سه و چهار فرزندی واگذار شود.

عزیزی بیان داشت: در حوزه واگذاری وام‌های طرح فرزندآوری نیز رتبه دوم را در سطح کشور داریم.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز در این نشست گفت: یکی از راهبرد‌های مهم برای بحث جوانی جمعیت تقویت اعتماد و تکیه به خداوند است.

او افزود: امروز یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت تضعیف باور به رازقیت خدای متعال است که لازم است در این زمینه کار‌های جدی صورت گیرد.

حسینی بیان داشت: نکته مهمی که نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که اقتدار ایران به تعداد نفرات و منابع انسانی است و کاهش جمعیت قدرت ایران را کاسته می‌کند و قدرت دشمن را می‌افزاید.

او گفت: از تاثیر فضای مجازی بر کاهش جمعیت غافل نشوید، چون متاسفانه دشمن با جدیت تمام در این عرصه وارد شده است و دختران و پسران ما را به تاخیر در فرزندآوری تشویق می‌کند.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: لازم است به بانوان تبیین شود که باردار شدن آن‌ها باعث سلامتی و درمان خیلی از بیماری‌ها شده است و حتی سرطان را نیز درمان می‌کند.​​​​​​​