فرماندار شهرستان بافق تاکید کرد:

تلاش برای مشارکت همه واجدین شرایط شهرستان بویژه رای اولی ها و تامین سلامت در انتخابات

همزمان با سالروز تاسیس شورای نگهبان مهمترین نهاد انقلاب اسلامی، فرماندار شهرستان بافق به همراه معاونان و کارکنان فرمانداری با حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان بافق دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ «ابوالقاسم دهقان» فرماندار شهرستان بافق هدف از دیدار با امام جمعه شهرستان بافق را بهره مندی از نظرات و دیدگاه های ایشان در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیران اجرایی، هیئت های اجرایی انتخابات و شورای نگهبان را به چهار اصل سلامت انتخابات، رقابت سالم و منطقی نامزدهای انتخابات، ایجاد امنیت و مشارکت همه افراد، گروه ها و احزاب با عقاید متفاوت و فعالین اجتماعی برای حضور حداکثری سفارش کردند.

فرماندار بافق با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان علاوه بر نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی در موضوع انتخابات است، به ۲ بند قانونی جدید در حوزه انتخابات اشاره کرد  وگفت: در سال جاری 2 موضوع پیشنهاد شده که در صورت تصویب شورای نگهبان افرادی که داوطلب انتخابات هستند باید بر اساس اصل شفافیت مالی، حساب های بانکی خود را اعلام تا واریزی ها و نحوه هزینه کرد فعالیت های انتخاباتی را اعلام کنند همچنین پیشنهاد شده است داوطلبان در ۱۶ مرداد ماه پیش ثبت نام خود را انجام دهند در غیر اینصورت در آذر ماه اجازه ثبت نام به عنوان کاندیدا را ندارند.

دهقان با اشاره به شایستگی علمی و تجربی پرسنل فرمانداری بافق بیان کرد: کارمندان فرمانداری بافق از کارشناسان موفق و صاحب نظر در امور محوله هستند بطوری که هر کدام در ستاد استانداری یا وزارتخانه قرار بگیرند، تکالیف و وظایف را به خوبی و با علاقه مندی دنبال می کنند چراکه با وجود پیشنهادهایی از سوی مراکز مختلف با حقوق و مزایای بیشتر در فرمانداری به جهت نوع خدمت به مردم شهرستان با حقوق کمتر مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان بافق با بیان اینکه در انتخابات گذشته دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بافق بیش از ۱۳۰۰ نفر نقش داشتند و شاهد مشارکت ۸۵ درصدی بودیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آن مقطع هم مردم در شرایط خاصی قرار داشتند و آن زمان هم مشکلاتی وجود داشت ولی بالاترین مشارکت مردم نسبت به سایر شهرستان های استان در شهرستان بافق رقم خورد.

دهقان به نقش دشمنان انقلاب و مخالفین نظام،‌ مشکلات تحریم و .. اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه تا کنون استکبار به دشمنی های خود ادامه داده و مشکلات زیادی را موجب شدند، اما به فضل الهی شاهد حضور حداکثری مردم دارالشجاعه بافق در انتخابات پیش رو خواهیم بود.

 

*** فرماندار منصوب نظام ولایی هست و در اجرای تصمیم همکاری و اطاعت همه کارمندان لازم است

​​​​​​​

«حجت الاسلام و المسلیمن رضا سعادت فر» امام جمعه شهرستان بافق در این دیدار گفت: در فرمانداری ۳ نکته مهم وجود دارد اول ارتباطات بین کارکنان فرمانداری است، دوم ‌ارتباط با مردم در پیگیری مطالبات آنها و سوم سیاست گذاری های مربوط به نظام و شهرستان که باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه به تعریف شاخصه های مدیریت در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی شامل شاخص های مدیریت بالغ و کمال یافته است که شامل نه تنها مدیران بلکه سایر کارکنان سیستم اداری است چرا که همه کارکنان یک پازل را تشکیل می دهند که همه باید به وظایف خود عمل کنند.

سعادت فر خداباوری و اعتقاد به ناظر بودن خدا را یکی از پایه های مدیریت بالغ و کمال یافته دانست و اظهار داشت: بر همین اساس علاوه بر موارد مکتوب، مطالب شفاهی نیز مورد توجه یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی باشد چنانکه پیامبر اکرم (ص) در گفتار و حتی در نگاه به مردم هم عدالت داشتند.

وی معتقد است: خداباوری در زمان بازنشستگی مانند خداباوری بعد از دیدن ملک الموت است لذا یک کارمند یا مدیر باید در دوران مسئولیت به خداباوری برسد بنابراین مدیریت بله قربان گو، مدیریت همراه با نفاق و مدل مدیریتی چالشی که مبتنی بر سنگ اندازی و بهانه جویی برای ایجاد مشکل است دور از خداباوری است.

سعادت فر با تاکید بر اینکه انسان باید «منیّت» را ذبح کند و سخن حق را بیان کند، تاکید کرد: کارمندان در جلسات نقد و بررسی اوقات خود را نگذرانند چرا که همه وظیفه داریم در حوزه کاری خود موثر باشیم لذا در جلسات نقد و بررسی همه باید ایده ای برای بهتر شدن امور ارائه دهند و پس از تصمیم گیری نهایی مطیع باشند و این شاخصه مدیریت کمال یافته با روح الهی و سعه صدر است.

وی با بیان اینکه مدیر در تراز جمهوری اسلامی باید مدیریت کمال یافته و الهی مبتنی بر سعه صدر در برابر نقاط ضعف خود باشد و انتقادات را در ارتباطات خود تاثیر ندهد.

امام جمعه شهرستان بافق ضمن تاکید بر لزوم حفظ جایگاه حقوقی و قانونی فرماندار، گفت:‌ با توجه به اینکه مسئولان نظام از جمله فرمانداران منصوب نظام ولایی هستند باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند و در اجرای تصمیم همکاری و اطاعت همه کارمندان لازم است.

وی در خصوص اهمیت کار فرمانداری در افزایش روحیه امید در مردم توضیح داد:‌ با توجه به اینکه فرمانداری مرجع بیان مشکلات مردم است و به گفته شهید حاج قاسم سلیمانی «نظام جمهوری اسلامی حرم است» کارمندان باید خود را خادم امام زمان(عج)  در مملکت امام زمان(عج) بدانند لذا شفافیت، خدمت صادقانه در گفتار و عمل، تکریم ارباب رجوع، حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم می زند.

سعادت فر با تاکید بر اینکه هفته دولت نقطه عطف و امیدآفرینی تلقی شود، مسئولان را به افتتاح و یا کلنگ زنی طرح های مورد نیاز شهرستان توصیه کرد و گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم، مسئولان برگزاری انتخابات نباید دغدغه کاندیدای خاصی را داشته باشند چراکه طبق قانون نظر مردم بر نظر هیئت  اجرایی انتخابات ارجح است و هرگونه درآمد زایی از طریق تبلیغات برای فرمانداران و هیئت اجرایی انتخابات حرام است لذا نباید هوای نفس را پای احساس تکلیف بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه همه افرادی که در کشور به قدرت رسیدند بدهکار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان کرد: در صورتی که به دنبال تکلیف شرعی هستیم، قانون جمهوری اسلامی به خوبی مشخص کرده است.

سعادت فر در ادامه با توصیه به اینکه شعارمان انقلابی و رفتارمان مبلغ ضد انقلاب نباشد، عنوان کرد: در صورتی که عملکرد مسئولان  زمینه ساز تقویت ضد انقلاب باشد به معنی ظلم به ولی فقیه زمان است.