معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بافق

توسعه فرهنگی و افزایش آگاهی اجتماعی با ترویج فرهنگ کتابخوانی رقم می خورد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به منظور بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی بافق به ریاست معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق و با حضور رئیس  کتابخانه های عمومی بافق و سایر اعضاء در فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزاری برای توسعه فرهنگ شهرستان می باشد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تاثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی شهرستان دارد و این مانعی بر افزایش آسیب های اجتماعی است.

سید محمد باقی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه های عمومی است در این خصوص لازم است مسئولین و خیران شهرستان جهت تقویت فضاهای مطالعاتی شهرستان، ساخت کتابخانه عمومی را در برنامه های خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زیرساخت های لازم نیز فراهم شود.

الهام آقایی، رئیس کتابخانه های عمومی بافق در این نشست با اشاره به ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان، گفت: با توجه به استقبال بی نظیر و پرشور همشهریان از نمایشگاه کتاب بزرگ بافق سال گذشته، می طلبد مسئولین امر در سال جاری چندین نمایشگاه کتاب برگزار کنند.

دبیر انجمن کتابخوانه عمومی بافق با تاکید بر تقویت  کتاب وکتابخوانی و آموزش آن در مدارس گفت: برای مانوس کردن دانش آموزان با کتاب، می توان با همکاری آموزش و پرورش به صورت هفتگی در کلاس های درس، معرفی کتاب را جزء برنامه های آموزشی داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه این نشست سایر اعضای در خصوص معرفی کتاب در جلسات اداری ادارات، مساعدت معادن و شرکت های تولیدی شهرستان به کتابخانه های فعال شهر، انجام طرح پژوهشی از شهروندان بافقی در خصوص میزان قرائت کتاب پیشنهاداتی مطرح کردند.