به گزارش كميته تبلیغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات شهرستان بافق؛ نشست آموزشی - توجیهی اعضای هیأت بازرسی انتخابات بازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رییس ستاد بازرسی انتخابات استان یزد، بخشدارمرکزی بافق، سربازرسين و بازرسين شهرستان بافق برگزار شد.

بخشدار مرکزی بافق در اين نشست از بازرسين انتخابات به عنوان چشم بيناي وزارت كشور ياد كرد و گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل توجهي در تضمين امنيت انتخابات دارند و در واقع از سوي دولت و به عنوان نمايندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسي مي كنند.

داود پورامینی با تاكيد بر اينكه بازرسان در اجراي بهتر و سالم تر انتخابات نقش كليدي دارند، اظهار داشت: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردي را كه براساس قانون تخلف محسوب مي شود گزارش مي كنند.

وي با اشاره به اينكه تمام مسئولان اجرايي انتخابات بايد طبق قوانين و ضوابط قانوني عمل نمايند ، خاطر نشان كرد: بايد سه اصل امانت داري ، قانون مداري و بي طرفي را در اجراي انتخابات مد نظر داشت.

مسعود شريعتي ، رییس هیات بازرسی انتخابات استان يزد در اين نشست با اشاره به اينكه هدف بازرسين و ستاد بازرسي پيشگيري از تخلف در تمام مراحل انتخابات مي باشد ، گفت: بازرسي شامل عملكرد كانديداها در هنگام تبليغات، جريان ها، ناظران انتخاباتي و مستندسازي فعاليت ها است اما بازرسان حق برخورد با متخلفان را ندارند و فقط بايد گزارش كنند.

وي خاطر نشان كرد: بازرسان بايد گزارش خود در كمترين زمان ممكن ارسال كنند.