حضور و نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بافق در کمپ ترک اعتیاد پیام آوران

نشست اعضای شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بافق به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کمپ ترک اعتیاد پیام آوران بافق، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با حضور مدیر کل بهزیستی استان، سرپرست فرمانداری، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار و سایر اعضای شورای در محل کمپ پیام آوران بافق برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به مطالب تحقیقاتی و پزشکی از اعتیاد به عنوان یک بیماری نام برد و گفت: اعتیاد جنبه های مختلفی در حوزه اجتماعی، بدنی و روانی دارد.

دکتر رضا ابهت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نهاد اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد خانواده است، تصریح کرد: نهادهایی گه پایه گذار فرهنگ هستند می تواند خانواده ها را در تربیت فرزندان و آموزش های رفتاری، مهارتی نه گفتن، دوست یابی و ... کمک و یاری کنند.

وی مدرن ترین و کلاسیک ترین شیوه درمان اعتیاد در ایران و سایر کشورها را برنامه TC ( اجتماع درمان مدار ) عنوان کرد و گفت: در این روش برنامه پذیرش و ترک اعتیاد بیماران، ارائه خدمات روانپزشکی، جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی به معتادان طی یک دوره 4 ماهه انجام می شود.

دکتر ابهت افزود: فرد بیمار پس از طی درمان و فراگیری آموزش های لازم در برنامه TC، ذهنش آماده می شود که برگردد و یک زندگی جدید را در اجتماع آغاز کند.

مدیر کل بهزیستی استان یزد از اجرای طرح مدیریت مورد برای معتادان ترخیص شده خبر داد و گفت: به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی معتادان بهبود یافته به مدت دو سال مددکار بهزیستی همراه معتاد شده و در یک ارتباط نزدیک در مورد استرس های زندگی، اشتغال و بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان وی، کمک های لازم را انجام می دهد.

سرپرست فرمانداری بافق در این نشست با اشاره به اتفاقات خوب و اقدامات ارزنده کمپ پیام آوران طی 12 سال از زمان تاسیس، گفت: مسئولان این کمپ بدون هرگونه حمایت و پشتیوانه دولتی کارهایی در امر بهبودی معتادان انجام دادند که در جای خود قابل تقدیر است.

ابوالقاسم دهقان افزود: کمبودهایی در این کمپ مشاهده شده که با همفکری و هماهنگی ادارات مرتبط تصمیم گرفته شده یک سالن ورزشی با تجهیزات ورزشی در مجموعه احداث شود.

وی همچنین در خصوص درمان رایگان بیماران این مرکز توسط بیمارستان ولیعصر بافق خبر داد و گفت: برای رفاه معتادان و بیماران این مرکز مقرر شد انشعاب گاز با مساعدت اداره گاز شهرستان تا اوایل فصل سرد برقرار شود.

سید محمدباقی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق در هفته مبارزه با مواد مخدر، از کمپ ترک اعتیاد پیام آوران بافق به عنوان یکی از نمونه های موفق سطح استان نام برد و گفت: خدماتی که در این کمپ برای ترک اعتیاد افراد درگیر ارایه می شود در سطح قابل قبولی است.

به گفته مسئولین کمپ پیام آوران رهایی بافق، این کمپ 11 سال است که راه اندازی شده و تاکنون 6105 نفر پذیرش داشتنه است که 30 درصد مراجعه کنندگان پاک شده و به اجتماع برگشته‌اند.

در پایان این نشست مسئولان از فضای کمپ ترک اعتیاد پیام آوران بافق بازدید کردند و از روند درمان و اقدامات توانبخشی معتادان آگاه شدند.

​​​​​