دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد شهرستان با امام جمعه بافق

همزمان با اولین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر، اعضای شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با دومین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر با عنوان روز میثاق با ولایت، اعضای شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه بافق با تاکید بر اینکه اعتیاد محصول بیماری بحران هویت شخص می باشد، خاطر نشان کرد: این بیماری در شخص گاها در شرایط خاصی از جمله پایین بودن موقعیت اجتماعی، فقر و تنگ دستی و گاهی مواقع محصول ثروت زیاد و موقعیت و جایگاه بالای اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر افزود: وقتی شخصی به بحران هویت رسید به این نتیجه می رسد که برای جبران این وضعیت باید به سمت مصرف مواد مخدر برود چراکه در افکار شخص بیمار اینچنین به نظر می آید که مصرف مواد مخدر به او هویت اجتماعی و آرامش می دهد.

 وی با تاکید بر فعالیت کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در مسیر و اهداف مشخص شده، اظهار داشت: هدف کمیته های تخصصی باید گره گشایی از بحران هویت شخص بیمار باشد و برای احیاء هویت حقیقی شخص چه اقدامی باید انجام دهیم و چه جایگزین آن بشود، که این مهمترین چالشی است که مسئولان با آن مواجه هستند.

امام جمعه بافق در پایان به نکاتی از جمله استفاده از ظرفیت مجمع بسیج، برخورد با زمینه های توزیع مواد مخدر، بازسازی و یا تخریب ساختماهای قدیمی و مشخص شدن متولی ساختمان، خودکفا شدن کمپ پیام آوران اعتیاد شهرستان و تقویت بنیه معنوی افراد پاک شده از بلای اعتیاد اشاره کرد و برای عملکرد بهتر مواردی را پیشنهاد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با اشاره به گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته، گفت: این شورای در سال گذشته 15 جلسه تشکیل داده که ماحصل این جلسات 160مصوبه بوده که این مصوبات پیگیری و به نتیجه رسیده و برخی در حین انجام است.

سیدمحمد باقی زاده افزود: حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در شهرستان در چندین نوبت و انتخاب دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به عنوان یکی از چهار دبیر برتر استان در این حوزه از دیگر دستاوردهای این شورا در یکسال گذشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، تصریح کرد: به منظور عملکرد بهتر، 5 کمیته تخصصی شامل آموزش و پیشگیری، درمان، پشتیبانی، حقوقی و قضایی و مقابله با عرضه در شورا تشکیل و اعضای آن معرفی شدند که این اقدام مورد استقبال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز قرار گرفت.

باقی زاده با اشاره به روز شمار هفته مبارزه با مواد مخدر و بیان اقداماتی که در این هفته انجام خواهد شد، گفت: دیدار با امام جمعه، گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، تجلیل از پرسنل پلیس مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کارگاه ها و همایش های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری، پاکسازی امکان عمومی و بافت های قدیمی و ... از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بافق می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص کشفیات مواد مخدر در دنیا، گفت: بیش از 90 درصد از کشفیات تریاک، 60 درصد مرفین و بیش از 20 درصد از کشفیات هروئین در دنیا متعلق به کشور ایران می باشد.

سرهنگ شهرام طولابی نژاد افزود: این کشفیات و اقدامات با تقدیم خون بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با بلای خانمان سوز میسر شده است.

​​​​​​​