دیدار مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با فرماندار شهرستان بافق

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از وصول بیش از 424 پرونده تعزیرات حکومتی در شهرستان بافق در سال 1401 با میزان جرائم نقدی بیش از 43 هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد در سفر به شهرستان بافق  با فرماندار بافق و معاونین فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شهرستان بافق، جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی را بسیار با اهمیت دانسته و تاکید کرد باید مدیران و کارشناسان تعزیرات با عملکرد و نظارت های مداوم خود ،فضای آرام و بدون دغدغه ای را برای مردم در خرید نیازهای روزانه اشان در سطح شهرستان فراهم نمایند. ابوالقاسم دهقان با اشاره به اینکه اداره تعزیرات باید با هدف بازدارندگی از تخلفات احتمالی بدون هر گونه اغماضی در حوزه های بهداشتی ودرمانی‌ و خصوصا دارویی نیز ورود کرده تا همچون گذشته، مردم قدرشناس از خدمات شایسته این صنوف بهره مند گردند.

فرماندار بافق ضمن تقدیر و ‌تشکر از مجموعه تعزیرات حکومتی شهرستان ، موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بطور ویژه مورد تاکید قرار داده ، همکاری سایر دستگاه های ذیربط را در انجام  مرتب و‌منظم گشت های مشترک در جلوگیری از   برخی تخلفاتی نظیر گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب و یا بهره برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی شد.

وی بیان داشت: ضروری است با فعالیت‌های غیرقانونی برخورد و تمام اقدامات بازدارنده برای مردم تبیین و بیان شود.

ابوالقاسم دهقان تصریح کرد: یکی از موانع بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم احتکار و گران‌فروشی است که تعزیرات حکومتی در رأس مبارزه با این موانع است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد در این دیدار گفت: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی و اجرای حکم به موقع به پرونده ها در سه حوزه‌های بهداشت، دارو و درمان، تخلفات صنفی کالا و خدمات در رسته‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و حوزه قاچاق کالا وارز است که تعزیرات حکومتی فوری، بازدارنده و قاطع به تخلفات رسیدگی می کند.

سیدمحمدمهدی مهاجریان مقدم، ضمن تشریح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در راستای رسیدگی به تخلفات اقتصادی، اظهار کرد: حضور مستمر تعزیرات حکومتی در بازار و‌ تسهیل دسترسی مردم به خدمات تعزیرات حکومتی از مهمترین وظایف تعزیرات حکومتی است.

وی در خصوص عملکرد تعزیرات حکومتی شهرستان بافق در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1401 در حوزه کالا و خدمات و بهداشت و درمان 356 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان وارد و همه موارد مختومه شده است که مبلغی بالغ بر 15,527,312,000 ریال محکومیت در رای برای متخلفان صادر و اخذ شده است.

مهاجریان مقدم بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز 68پرونده به تعزیرات حکومتی بافق وارد که از این تعداد  پرونده مختومه شده است که ارزش ریالی محکومیت‌های اعمال شده برای پرونده‌های این حوزه 28,109,116,000 ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با اشاره به گزارش عملکرد تعزیرات حکومتی در شهرستان بافق طی سه ماهه اول سال 1402 گفت: از 44 پرونده وارده در حوزه کالا و بهداشت و درمان، 41 پرونده مختومه و ارزش ریالی محکومیت اعمال شده مبلغی بالغ بر 2.783.340.000 ریال می باشد.

به گفته مهاجریان مقدم، طی این مدت در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز 21 پرونده به تعزیرات حکومتی بافق وارد که از این تعداد 18 پرونده مختومه شده است که میزان جرائم نقدی که برای متخلفان در این بخش تعیین شده 6.109.293.000 ریال بوده است.