دیدار معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با سرپرست فرمانداری بافق

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد حضور فرماندار بافق در شورای آموزش و پرورش استان و عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدارس استعداد درخشان استان را ظرفیت مهم فرماندار بافق عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق بافق ؛ "حسن عبداللهیان "معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به اتفاق مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، رییس اداره فرهنگی هنری استان ،کارشناس مسئول اردو و کانون های استان، معاونت توسعه مالی و پشتیبانی شهرستان با حضور در فرمانداری با "ابوالقاسم دهقان "سرپرست فرمانداری بافق دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان گفتگو کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق، مجموعه فرمانداری را بهترین و مهم ترین بازوی آموزش و پرورش خواند و افزود : بحران نیروی انسانی و فضای آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳  در شهرستان وجود دارد که نیاز به همفکری، همدلی و همیاری مجموعه شهرستان است..

 سید جواد میرجعفری با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شهرستان در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳ هزار نفر خواهد بود، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته آمار نیروی تربیتی و پرورشی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ۵۹ نفر بوده است که در سال تحصیلی جدید به ۳۱ نفر کاهش پیدا خواهد کرد .  

وی ضمن اشاره به اهمیت اردو در آموزش رفتارهای اجتماعی دانش آموزان افزود : یکی از اولویت های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان که در سفر استاندار محترم به شهرستان اززبان دانش آموزان نیز به آن اشاره شد ، احداث و راه اندازی یک اردوگاه مجهز و واقعی است .

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، بحران نیروی انسانی رد چندین شهرستان استان را زنگ خطری برای دستگاه تعلیم و تربیت خواند و خاطر نشان کرد : در آموزش و پرورش سه مورد فضا ، تجهیزات و نیروی انسانی تعلیم و تربیت را شکل می‌دهد که نیروی انسانی متخصص  مهم ترین عنصر می باشد .

حسن عبداللهیان ادامه داد: راه حل اساسی کمبود نیروی انسانی ،پرورش نیروی متخصص در دانشگاه های تربیت معلم و همچنین برگزاری آزمون استخدامی و گذرانددن دوره های لازم است که نگاه بلند مدت و جدی را می طلبد.

وی حضور فرماندار در شورای آموزش و پرورش استان و عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدارس استعداد درخشان استان را ظرفیت مهم فرماندار بافق عنوان و اظهار داشت: تلاش در جهت ارتقای سطح پرورشی و تربیتی دانش آموزان از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش است که ثمره همدلی ما مسئولین خواهد بود

عبداللهیان احداث کانون و اردوگاه ملی را آغازی برای تحول در فعالیت های فرهنگی و پرورشی دانست و ادامه داد: مجموعه فرهنگی و تربیتی شهداب با توجه به موقعیت، فضا و چشم اندازی که دارد را می توان به عنوان سومین کانون ویژه ی استان و یکی از کانون های ملی کشور معرفی نمود .

سرپرست فرمانداری شهرستان وجود افراد موفق و نخبه مثل دکتر علیرضا یاراحمدی، دکتر روح الله دهقان فیروز آبادی و... را نتیجه فعالیت آموزش و پرورش شهرستان نام برد و تاکید کرد: نتیجه ی هر فعالیت و تلاشی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان متوجه فرزندان و آینده سازان بافق خواهد بود.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از پیگیری و تلاش مدیر و  مجموعه آموزش و پرورش افزود : تمام تلاش خود را جهت تکمیل و یا احداث فضاهای آموزشی و تفریحی ویژه دانش آموزان  از جمله اردوگاه ملی در شهرستان به کار خواهیم برد.

در پایان این نشست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به پاس زحمات و خدمات سرپرست فرمانداری بافق با اهدا یک جلد نهج البلاغه از وی تقدیر  و تشکر نمود.​​​​​​​