دانشگاه علوم پزشکی یزد به تعهد خود برای تکمیل بیمارستان بافق عمل کند

فرماندار بافق در جلسه کارگروه توسعه شهرستان بافق، عدم هماهنگی و وحدت در گفتار مسئولان وزارت بهداشت ودرمان و دانشگاه علوم پزشکی یزد و گزارشات متناقض و عدم توانایی مالی پیمانکار و بی انگیزگی های ایجاد شده بدلیل بروکراسی اداری و طولانی شدن پرداخت معوقات توسط دانشگاه علوم پزشکی را دلیل تاخیر در اتمام بیمارستان 96 تختخوابی بافق دانست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ کارگروه توسعه و عمران شهرستان بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسئولان شهرستان در نهاد امامت جمعه بافق برگزار شد.

صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه توسعه شهرستان گفت: باتوجه به مشکلات جدی بهداشت و درمان و اعلام آمادگی معادن و وزارت بهداشت، انتظار می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به تعهدی که در حضور استاندار یزد داده شده، مراحل تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی را با سرعت انجام دهد.

محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه احساس میکنم دانشگاه علوم پزشکی یزد اراده ای در تسریع عملیات عمرانی ندارد، افزود: به نوعی بودجه هست اما باید علاوه بر قرارداد اخیر در سایر جبهه های پروژه قرارداد بسته شده و پیمانکار سریع تر پروژه را تکمیل کند، در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی یزد یا نمی‌تواند یا کوتاهی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استخراج آب از معدن دی 19 و در خواست برخی شرکت ها از سهم این آب خاطر نشان کرد: مسئولان باید به هوش باشند برداشت این آب علاوه بر تضعیف سفره آب زیرزمینی شهرستان بافق، خشکی تمام قنوات و چاه های کشاورزی بافق به دنبال خواهد داشت، برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از فرونشست زمین در آینده باید این آب به زمین بازگشت کند یا برنامه ای اصولی و علمی برای استخراج این آب از معدن دی 19 از سوی مسئولان صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به ضرورت صداقت در گفتار و تصمیم مسئولان در تعهدات مسئولان و‌کارشناسان مرتبط با پروژه بیمارستان، عدم توانایی مالی پیمانکار را متذکر شد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی یزد به دنبال پیمانکاری هست که پول داشته باشد و کار انجام دهد و چند سال بعد پول را براساس صورت وضعیت دریافت کند، بدانند که زمانه تغییر کرده و با توجه به قیمت به روز مصالح ساختمانی و تجهیزات و وسایل لازم، هیچ پیمانکاری چنین اقدامی را رقم نخواهد زد؛ برای تکمیل بیمارستان بافق یک حرکت جهادی و انقلابی از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد لازم است.

ابوالقاسم دهقان افزود: در این راستا زمانی می توانیم حرف منطقی زد که قراداد با پیمانکار منعقد شده باشد و مبلغ نهایی به تفکیک نیازهای هر بخش جهت تکمیل نهایی بیمارستان اعلام شود نه اینکه در هر مقطع زمانی ،مبالغ مختلفی برای تکمیل بیمارستان منتشر شود، از منظر عمومی کار شایسته ای نیست و ناامیدی رقم بخورد.مردم باید همانند گذشته به دولت و نظام اعتماد داشته و امیدشان به اقدامات ماندگار دولت برقرار باشد.

امام جمعه شهرستان بافق در پایان با تاکید بر اینکه قریب یک ماه گذشته از سوی استاندار یزد قولی مبنی بر تکمیل ساختمان بیمارستان بافق داده شده است، گفت: در خصوص تامین منبع مالی حسب دستور جناب فاطمی استاندار یزد قرار بود در کمترین زمان توسط سازمان مدیریت پرداخت شود که متاسفانه این مهم هنوز محقق نگردیده است.

حجت االاسلام و المسلمین سید عباس حسینی تصریح کرد: برای عدم ذهنیت منفی در مردم محل پرداخت پول، سهم وزارت خانه، استان و شهرستان به تفکیک مشخص شود و از همه مهمتر برنامه زمانبندی اعلام کنید و بر اساس آن روال کار را ارزیابی کنید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر ثنایی رئیس بیمارستان بافق در گزارشی از روند ساخت و ساز بیمارستان 96 تختخوابی بافق گفت: قرارداد جدید با پیمانکار فعلی منعقد شده، مبلغ 40 میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت اولیه واریز شده، تکمیل موتورخانه و تاسیسات در دستور کار قرار گرفته است.

بررسی میزان پیشرفت جاده بافق-کوشک-بهاباد ، پهنه ریلی، ایجاد شهرک تیلاپیا، پهنه شتر تک کوهانه، پرداخت مسئولیت اجتماعی معادن، ارزیابی عملکرد معدن کوشک، بررسی روند نهضت ملی مسکن و پیگیری اعتبار گازرسانی به روستاهای قطرم و شادکام دیگر مواردی بود که در جلسه کارگروه توسعه و عمران شهرستان بافق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.​​​​​​​