فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ فرماندار بافق در حاشیه سومین مجمع سلامت بافق که با حضور معاونین و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی(ره) یزد در سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرماندار ی برگزار شد، بر ضرورت ورود سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های خیریه در بحث ارتقا سلامت جامعه تاکید کرد.

محمد زاده رحمانی گفت: در حال حاضر ۱۴ تشکل مردم نهاد در بافق فعالیت دارند که ۴ تشکل مستقیما در حوزه سلامت و درمان فعال هستند.

رببس مجمع سلامت بافق افزود: این تشکل‌ها کمک کار بین دستگاه‌های بهزیستی و درمانی هستند.

فرماندار بافق همچنین با اشاره به تکمیل پروژه بیمارستان ۹۶ تخت خوابی این شهرستان گفت: اقدامات لازم برای تسریع در روند تکمیل این بیمارستان در حال انجام است تا هرچه سریع تر بیمارستان وارد فاز تاسیسات شود.

افزایش داروخانه‌های شبانه روزی سطح شهر از دیگر مواردی بود که زاده رحمانی فرماندار بافق به آن اشاره کرد.

تجلیل از فعالان حوزه سلامت در بافق، قرائت بیانیه سومین مجمع در هفت بند از دیگر برنامه‌های این مجمع بود.

برگزاری دوره‌های آموزشی، افزایش مشارکت خیران و سازمان‌های مردم نهاد، استفاده بهینه از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما، تقویت برنامه‌های خود مراقبتی و توجه به سواد رسانه گروه‌های هدف از موارد این بیانه بود.

دور سوم مجامع سلامت شهرستانی استان یزد با برگزاری مجمع سلامت شهرستان بافق و با شعار سواد سلامت، آینده سلامت با محور اصلی نیاز ضروری مردم به افزایش سواد سلامت در این شهرستان برگزار شد.