طنین زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس بافق

فرماندار بافق هدف از برگزاری جشن احسان و نیکوکاری را فرهنگ سازی رفتار نیک و شایسته توسط جامعه دانش آموزی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری، آیین زنگ نیکوکاری با حضور فرماندار بافق، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، جمعی از مسئولان ادارات شهرستان در آموزشگاه دخترانه حضرت زهرا(س) بافق برگزار شد.

فرماندار بافق ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری، هدف از برگزاری این مراسم را ایفای نقش جامعه دانش آموزان در فرهنگ سازی و گسترش کار پسندیده نیکوکاری عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان بافق همیشه در بحث نیکوکاری پیش قدم بوده و در فرهنگ سازی رفتارهای نیک و پسندیده در این دیار جاری و ساری هست.

محمدعلی صمیمی با اشاره به سخن بزرگان دین، از دعای خیر و صدقه دادن به عنوان دو عامل راهگشا و عاقبت بخیری نام برد و خطاب به دانش آموزان گفت: برای اینکه این فرهنگ سازی و باقیات صالحات در طول سال برای شما جاری باشد سعی کنید آغاز هفته را با صدقه شروع کنید تا با این برنامه پشتیبانی باشید برای کمکهای کمیته امداد و اینکه برکت آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هدف اصلی این نهاد پایدارسازی و اشتغال نیازمندان و استقلال خانواده ها می باشد.

ابوالقاسم طلایی افزود: کمیته پیشترین درآمد کمیته امداد در شهرستان از کمک های مردمی و خیرین و بالاترین صدقات استان یزد مربوط به شهرستان بافق می باشد.

وی گفت: در سال گذشته هم در جشن نیکوکاری مدارس بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و کالایی جمع آوری شد که بین دانش آموزان نیامند مدارس بافق توزیع شد.

طلائی افزود: شهرستان بافق در سال گذشته و سال جاری بالاترین درآمد صدقات را در سطح استان داشته است و جمع آوری کمک‌های مردم در قالب صدقات ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است دانش آموزان بافقی در بیش از ۶۰ آموزشگاه در آیینی با نواختن زنگ نیکوکاری به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.​​​​​​​