در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بافق مصوب شد

عدم ارائه خدمات اداری و بانکی به افراد بدحجاب از 24 تیرماه

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق در قرارگاه عفاف و حجاب ضمن گلایه از عدم رعایت پوشش اسلامی و حجاب در پارکها و اماکن عمومی گفت: از 24 تیرماه به افراد بدحجاب در ادارات و بانکها خدمات ارائه نمی شود؛ تمام کارکنان زن ادارات باید با حجابی که در چهارچوب قانون مشخص شده است سرکار حاضر شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بافق با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق، ضمن گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب، مسئله عفاف و حجاب را به‌ عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی در جامعه برشمرد و گفت: عفاف و حجاب، امری ضروری در تحکیم بنیان خانواده و ارتقای فرهنگ عمومی‌ است.

سید محمدباقی زاده تاکید کرد: مسئله عفاف و حجاب به ‌عنوان یک قانون باید در سطح ادارات، پارکها و سایر اماکن عمومی باید رعایت شود، باید در هنگام مراجعه به این مجموعه‌ها شئون اسلامی رعایت شود.

وی یادآور شد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.

باقی زاده با اشاره به اینکه امروز در شهر برخی زنان و دختران الزامات شرعی را رعایت نکرده و روسری ها از سر برخی زنان و دختران کنار رفته، گفت: متاسفانه در برخی از اماکن عمومی بویژه پارکها از  پوشش درخور عرف جامعه خبری نیست و به نوعی شهر به سمت آلودگی بدحجابی و بی حجابی پیش می رود که زنگ خطری برای آینده است.

معاون سیاسی فرماندار بافق خطاب به مسئولان اجرائی متذکر شد و گفت: مسئولان وظایف خود را در قبال عفاف و حجاب بر دوش هم نندازند، هر گونه بدحجابی در اماکن عمومی، پارک ها، بوستان ها، رستوران ها، صنوف مختلف و ... مشاهده شود و اتفاقی بیفتد، مسئول آن ارگان و نهاد باید پاسخگو باشد.

سید محمد باقی زاده با اشاره به فرهنگ اصیل گذشتگان، ورود ویروس بدحجابی در خانواده ها را یادآور شد و گفت: متاسفانه امروز دختران و بانوانی که حجاب کامل را رعایت می کند توسط برخی افراد در سطح جامعه مورد تحقیر قرار می گیرند و در کف جامعه جوانانی که از خانواده های اصیل هم هستند در اثر تهاجم فرهنگی و با تبعیت از الگوی باطل غرب با پوشش بسیار نامناسب در سطح شهر تردد می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق با اشاره به اجرای طرح جامع عفاف و حجاب و ابلاغ به تمام دستگاه ها و سازمان های شهرستان، تصریح کرد: کارکنان زن تمامی دستگاه اجرایی و ادارات شهرستان باید با حجابی که در چهارچوب قانون مشخص شده است سرکار حاضر شوند و هرگونه شکایت و مشاهده فرد بدحجاب در محیط اداری طبق قانون با مدیر دستگاه و فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی عدم ارائه خدمات اداری به افراد بدحجاب در ادارات، بانکها و سایر مجموعه های اداری را از 24 تیرماه خواستار شد و گفت: دستگاه‌های متولی با کسانی هم که در فضای مجازی اقدام به ترویج و تبلیغ بد‌حجابی نمایند، برابر قانون برخورد خواهند کرد.

در ادامه این نشست سایر دستگاه های حاضر در جلسه به بیان گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب پرداختند و در خصوص مشکلات و راهکارهای مقابله با بدحجابی در جامعه را پیشنهاد دادند.

در پایان از خانم ها محمدعلیزاده و شیرمحمدی، کارمند نمونه اداری شهرستان در حوزه عفاف و حجاب و رعایت شئونات اسلامی تقدیر و تشکر شد.